بلومبرگ: ترامپ، فرمانی برای لغو جداسازی کودکان مهاجر از والدینشان امضا می‌کند

بلومبرگ: ترامپ، فرمانی برای لغو جداسازی کودکان مهاجر از والدینشان امضا می‌کند
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 21:53

منابع رسانه‌ای از اقدام پیشگیرانه رئیس جمهور آمریکا در زمینه عدم جداسازی فرزندان از والدین مهاجر به خاک این کشور خبر دادند.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه دستور فرمان اجرایی برای جلوگیری از جداسازی فرزندان مهاجران از والدینشان را تا رسیدگی قضایی به این مسئله امضا کند.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» دونالد ترامپ در گفت‌‌وگویی کوتاه با خبرنگاران اعلام کرد که برای بهبود امنیت در مرزها و کمک به حفظ خانواده‌ها، اقدام‌های پیشگیرانه‌ای انجام می‌دهد.

دونالد ترامپ در این باره گفت: «من در این زمینه اقدمی پیشگیرانه را انجام می‌دهم  و مطمئنم  این کار قانونی است.»

این درحالی است که رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته ضمن مقصر دانستن مقام‌های سابق کشورش به خاطر باز گذاشتن مرزهای جنوبی و ایجاد امکان ورود پناهجویان غیرقانونی، از ادامه جداسازی کودکان این افراد از خانواده‌هایشان دفاع کرد.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در یک نشست مربوط به حمایت از صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط آمریکایی، در خصوص سیاست‌های مهاجرتی جنجال ‌برانگیز خود سخن گفت و بار دیگر از آن حمایت کرد.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی بیش از 11000 کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شده است.

برخی فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن‌را انکار کرده است.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته بزرگسالانی که قصد دارند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آن‌ها را روانه بازداشتگاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود.  

ترامپ در برابر سیل انتقاد‌های نهادهای حقوق‌بشری جامعه خودش و حتی اعتراض سازمان ملل، گفت: «برای برخورد قضایی با مهاجران غیرقانونی، مجبوریم کودکانشان را از آن‌ها جدا کنیم.»

گفته می‌شود در پنج هفته گذشته بیش از دو هزار و سیصد کودک مهاجر از خانواده‌های خود جدا شده‌اند.

 گفتنی است که اقدام جدید ترامپ با سیل انتقادهای مقام‌ها و رسانه‌های جهان مواجه شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها