حزب الله عراق: طرح آمريكا در عراق و سوريه را ناكام گذاشتيم

حزب الله عراق: طرح آمريكا در عراق و سوريه را ناكام گذاشتيم
پنج‌شنبه 31 خرداد 1397 - 05:16

سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق، تاکید کرد گروه های مقاومت عراقی، طرح آمریکایی ها برای تسلط بر مرزهای عراق و سوریه را به شکست کشاندند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جعفر الحسینی در مصاحبه با این شبکه گفت: اگر اسرائیل عامل حمله هوایی اخیر به مرزهای سوریه و عراق باشد، بدون شک با آمریکایی ها در این باره هماهنگی کرده است.

الحسینی افزود: گردان های حزب الله عراق در صورت درخواست دمشق، در نبرد جنوب سوریه مشارکت خواهد کرد. معتقدیم ارتش سوریه توانایی مشارکت در این نبردها را به تنهایی دارد، اما ما برای هر نوع کمک و یاری آمادگی داریم. ما با هماهنگی کامل ارتش سوریه عمل می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: گروه های مقاومت عراق، طرح آمریکا را برای تسلط بر مسافت طولانی از مرزها با سوریه ناکام گذاشتند. حمله هوایی اخیر به هیچ نتیجه ای نرسید. حضور ما در این منطقه به اندازه گذشته است و ممکن است با توجه به چالش ها، گسترده تر هم شود. اگر آنها اصرار داشته باشند این منطقه را از گروه های مقاومت خالی کنند، ما بر باقی ماندن در این منطقه و گسترش استقرار در آن اصرار خواهیم کرد. به همین علت این حمله و دیگر حملات هم نتیجه ای نخواهد داشت. ما تسلط بر مرزها را گزینه راهبردی می دانیم که این مسئله از زمان آغاز عملیات علیه داعش وجود داشته است. از همان زمان که در نبردهای الرمادی شرکت کردیم، گفتیم که مقصد ما مرزهای عراق و سوریه است. با رسیدن ما به مرزهای عراق و سوریه، طرح آمریکا ناکام ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها