نخست وزیر انگلیس: تصاویر جداسازی کودکان مهاجر بهت‌آور است

نخست وزیر انگلیس: تصاویر جداسازی کودکان مهاجر بهت‌آور است
پنج‌شنبه 31 خرداد 1397 - 06:35

نخست وزیر انگلیس گفت، از دیدن تصاویر جداسازی کودکان مهاجر از والدینشان در آمریکا به شدت شوکه شده است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترزا می روز چهارشنبه تصاویر کودکان مهاجر غیرقانونی را که به دلیل سیاست مهاجرتی آمریکا از والدین شان جدا می شوند، بسیار شوک آور خواند.

فرانس پرس گزارش داد: نخست وزیر انگلیس در برابر جمعی از نمایندگان مجلس این کشور گفت: تصاویر کودکان دستگیر شده که در نوعی قفس قرار داده شده بودند بسیار شوک آور بود. این یک اشتباه است و ما با آن موافق نیستیم. این رویکرد انگلیس نیست. وقتی ما در مساله ای با آمریکا موافق نیستیم، به آنها می گوییم.

ترزا می با اشاره به موضوعات امنیتی و دفاع گفت: مسایل زیادی است که درباره آن با رئیس جمهور ترامپ (در سفرش به انگلیس) صحبت خواهم کرد، مسایلی که به حوزه منافع مشترک مان مربوط می شود.

فرانس پرس افزود: تصاویر جداسازی کودکان مهاجر از والدین شان که بسیاری از آنها از خشونت های آمریکای مرکزی گریخته اند، باعث شرم و بی آبرویی آمریکا در جهان شده و انتقادات زیادی را متوجه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ کرده است.

ترامپ قرار است روز سیزده ژوییه (دو هفته دیگر) به انگلیس سفر رسمی داشته باشد. این سفر مدت زیادی از بیم تظاهرات ضد رئیس جمهور آمریکا به تعویق افتاد و بی شک باز این تظاهرات اعتراض آمیز رخ خواهد داد. رئیس جمهور آمریکا منتقدانی جدی در انگلیس دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها