رییس جمهوری صربستان: فشارها بر روابط بلگراد با تهران تاثیری ندارد

 رییس جمهوری صربستان: فشارها بر روابط بلگراد با تهران تاثیری ندارد
جمعه 1 تير 1397 - 08:21

رییس جمهوری صربستان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به رغم فشارهای کشورهای غربی، به تلاش ها برای توسعه همکاری ها با تهران ادامه خواهیم داد.

العالم ـ اروپا

آلکساندر ووچیچ،  رییس جمهوری صربستان، بر افزایش مراودات مردمی و توسعه گردشگری بین دو کشور تاکید و خواستار برنامه ریزی جدی وزیران و مقامات کمیسیون مشترک اقتصادی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور شد.
در  این دیدار محمد شریعتمداری که برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و صربستان به بلگراد سفر کرده است، با برشمردن برخی از مشترکات دو کشور اظهار داشت که دو کشور لنگرگاه صلح و ثبات در مناطق غرب آسیا و بالکان به حساب می‌آیند و نگاه مشترکی به نظام حاکم بر جهان دارند. 
وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: به رغم بد ‌عهدی و خروج آمریکا از برجام،‌ جمهوری اسلامی ایران در برجام باقی مانده و تلاش دارد که همکاری خود را با سایر کشورها توسعه بخشد.
وی با تقدیم دعوت‌نامه کتبی دکتر حسن روحانی به رییس جمهوری صربستان ابراز امیدواری کرد که ووچیچ در فرصت مناسب به تهران سفر کند. 
شریعتمداری تحولاتی همانند لغو روادید برای اتباع دو کشور، برقراری پرواز مستقیم بین دو پایتخت و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را اتفاقاتی مهم و امید بخش در روابط تهران و بلگراد خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بیش از پیش توسعه یابد.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت کشورمان با اشاره به ظرفیت های عظیم جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و معادن گفت، تهران برای توسعه و تعمیق مناسبات در این دو حوزه آمادگی کامل دارد.
صربستان از شهریور ماه 1396 مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه عادی ایران را به اجرا گذاشت و کشورمان نیز در اقدامی متقابل آبان‌ماه همان سال روادید برای اتباع صرب را لغو کرد.

پربیننده ترین خبرها