راهپیمایی ساکنان غزه در روز "جمعه وفاداری به مجروحان"

راهپیمایی ساکنان غزه در روز
جمعه 1 تير 1397 - 12:42

ساکنان غزه خود را برای برگزاری راهپیمایی امروز،جمعه با عنوان "جمعه وفاداری به زخمی ها" آماده می کنند. این اقدام در ادامه راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه که از دوم مارس سال میلادی جاری در طول دیوار حائل نوار غزه و اراضی اشغالی آغاز شده است صورت می گیرد.

العالم - فلسطین اشغالی

هیئت ملی اردوگاه های راهپیمایی های بازگشت و رفع محاصره نوار غزه در بیانیه ای از ساکنان این منطقه خواست که در راهپیمایی که امروز، جمعه در نوار غزه با عنوان وفاداری به زخمی ها برگزار می شود، مشارکت گسترده داشته باشند.

این تشکل از مردم غزه خواست که به اردوگاه های " بازگشت" در شرق غزه بازگردند. هیئت ملی اردوگاه های راهپیمایی های بازگشت و رفع محاصره نوار غزه همچنین بر مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی  و همچنین مردمی بودن آن تاکید و بیان داشت که تا تحقق اهدافی که از ابتدا مد نظر شرکت کنندگان در این راهپیمایی بود از جمله بازگشت حق فلسطینی ها در بازگشت به سرزمینشان و شکستن محاصره نوار غزه،  این راهپیمایی ادامه خواهد داشت.

این تشکل همچنین بر نپذیرفتن  "قراردارد قرن" و آنچه که آمریکا از آن به عنوان وطن جایگزین فلسطین یاد می کند، تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که راهپیمایی "وفاداری به مجروحان" پس از نماز عصر و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت و تصاویر شهدای راهپیمایی های بازگشت از آغاز تا کنون  نیز در این راهپیمایی به نمایش درخواهد آمد.

از آغاز راهپیمایی های بازگشت تا کنون 120 نفر از فلسطینی ها شهید و بیش از 15 هزار نفر زخمی شده اند

پربیننده ترین خبرها