مدیر مرکز تحقیقات سیاسی لندن در گفتگو با العالم:

دستاوردهای محمد بن سلمان برای جامعه سعودی چه بود؟

دستاوردهای محمد بن سلمان برای جامعه سعودی چه بود؟
جمعه 1 تير 1397 - 22:14

مدیر مرکز تحقیقات سیاسی لندن اعلام کرد از زمانی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شده است چهار هزار شهروند سعودی زندانی شده اند، فعالیت 14 پایگاه مخالف سعودی متوقف شده، 500 شرکت تعطیل شده و فعالان اجتماعی زیادی دستگیر شده اند.

العالم-عربستان

سامح العطفی مدیر مرکز تحقیقات سیاسی لندن در مصاحبه با شبکه العالم اعلام کرد: ادعاهایی که درخصوص اعطای برخی حق و حقوق به زنان در عربستان سعودی مطرح می شود تنها با هدف تبلیغات برای شخص محمد بن سلمان و موجه جلوه دادن وی صورت می گیرد و این در حالی است که در واقع در جامعه سعودی نه تنها زنان از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند بلکه مردان نیز حق و حقوقی ندارند.

العطفی تاکید کرد: جامعه سعودی یک جامعه ی قبیله ای است و تمام امور حول محور امرای قبایل و اطرافیان آنها میچرخد و دیگران در این چرخه هیچ حق و حقوقی ندارند و از زمانی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شده است چهار هزار شهروند سعودی زندانی شده اند، فعالیت 14 پایگاه مخالف سعودی متوقف شده، 500 شرکت تعطیل شده و فعالان اجتماعی زیادی دستگیر شده اند.

این پژوهشگر در ادامه افزود: بیش از 40 درصد از مردم عربستان در آستانه فقر هستند و مناطقی العسیر وجود دارد که با وجود اینکه فاصله زیادی از پایتخت ندارند اما مردم به دلیل فقر زیاد نمی توانند خانه ای برای خود بنا کنند. و فقرای زیادی در اطراف حرم مکی هستند که مردم به آنها کمک می کنند.

العطفی افزود: محمد بن سلمان با توسل به هیاهوی رسانه ای اقدام به دستگیری اقوام خود و وزرای پیشین سعودی نمود تا اموال آنها راغصب کند و مقابله با فساد یک عنوان دروغ برای اقدام دیکتاتوریستی خاندان آل سعود است چرا که همه ی خاندان پادشاهی آل سعود میلیاردها دلار ثروت در اختیار دارند.

وی تاکید کرد: محمد بن سلمان از فساد سخن می گوید در حالی که خود از فاسد ترین حکمفرماها هست آن هم در حالی که تابلو، قصرو کشتی تفریحی به ارزش چندین میلیون دلار خریداری می کند و این توهین به شعور مردم است.

العطفی افزود: خاندان آل سعود به دست این جوان سعودی (محمد بن سلمان) که تنها آموزشی که دیده است درحد ابتدایی و در کاخ ها و قصر ها بوده است و هرگز به دانشگاه نرفته است در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بسیاری می اندیشند که محمد بن سلمان می خواهد چارچوب اقتصادی عربستان را در قالب طرحی خیالی با عنوان" نیوم" و با اکاذیب طرحهای پنج گانه و 2030 تغییر دهد و این در حالی است که بیش از نیمی از مردم عربستان گرسنه اند.

پربیننده ترین خبرها