آلمان خواستار پیگیری راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و بازگشت آوارگان

آلمان خواستار پیگیری راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و بازگشت آوارگان
جمعه 1 تير 1397 - 15:45

صدراعظم آلمان در جریان کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که کشورش خواستار پیگیری راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و بازگشت آوارگان است.

العالم- اروپا 

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در جریان کنفرانس خبری مشترک با «آنگلا مرکل»صدراعظم آلمان اعلام کرد که موضوع آوارگی سوری‌ها بزرگتر از آن است که لبنان بتواند (به تنهایی) آن را حل کند. وی از آلمان به دلیل کمک در این روند تشکر کرد.

مرکل هم گفت: «آلمان برای اجرایی شدن وعده‌هایی که به لبنان شده است، کمک خواهد کرد و به آنچه در کنفرانس بین‌المللی پاریس درباره آنها توافق شده هم پایبند است. ما از دولت لبنان به دلیل تعهد آنها (به توافق) تشکر می‌کنیم.»

وی افزود: «بازگشت پناهجویان در اولین فرصت یعنی زمانی که شرایط مساعد شود باید اجرایی شود و آلمان متعهد است که در این زمینه از لبنان حمایت و به این کشور کمک کند و خواستار دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و تضمین بازگشت افراد آواره هستیم.»

مرکل همچنین از لبنان به عنوان نمونه‌ای جهانی برای همزیستی پیروان ادیان یاد کرد.

نخست‌وزیر لبنان هم گفت: «بحران آوارگی موضوعی انسانی است به همین دلیل ما می‌خواهیم به وسیله راهکاری انسانی با آن برخورد کنیم و وظیفه لبنان این است که افراد آواره را بپذیرد و بازگشت آنها (به کشورشان) را تضمین دهد.»

وی گفت که قانون‌اساسی کشور را در این زمینه حمایت می‌کند و باید به افراد آواره احترام گذاشته شود و با جامعه جهانی به منظور بازگشت سریع این افراد به کشورشان همکاری شود.

فارس 

پربیننده ترین خبرها