زنگنه: اوپک به مواضع رئیس جمهور آمریکا توجهی نداشت/ روسیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از افزایش تولید نفت سود می‎برند

زنگنه: اوپک به مواضع رئیس جمهور آمریکا توجهی نداشت/ روسیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از افزایش تولید نفت سود می‎برند
جمعه 1 تير 1397 - 23:32

بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در گفت‎وگوی زنده تلویزیونی با خبر بخش ۲۱ با اشاره اجلاس اخیر اوپک گفت: اوپک به مواضع رئیس جمهوری آمریکا توجهی نداشت.ما حساس بودیم که مبادا اوپک با اتخاذ تصمیم اشتباه، علامت غلطی مبنی بر رضایت این سازمان از اعمال تحریم ایران به آمریکا بدهد.

العالم-ایران-اقتصادی

بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در گفت‎وگوی زنده تلویزیونی با خبر بخش ۲۱ با اشاره اجلاس اخیر اوپک اظهار داشت: اوپک به مواضع رئیس جمهوری آمریکا توجهی نداشت اما اگر برخی اعضا تعهدات پنهانی نسبت به آمریکا داشته باشند، بحث دیگری است.

وی افزود: ما حساس بودیم که مبادا اوپک با اتخاذ تصمیم اشتباه، علامت غلطی مبنی بر رضایت این سازمان از اعمال تحریم ایران به آمریکا بدهد.

زنگنه تصریح کرد: طبق مصوبه ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ اوپک قرار بود اعضای این سازمان با هدف متعادل شدن قیمت نفت، تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش دهند که این سوای توافق غیراوپکی‎ها بود.

وی افزود: اعضای اوپک بیش از توافق انجام شده به این تعهد پایبند بودند، به طوری‌که میزان پایبندی اعضا به تعهد در ماه مه به ۱۵۲ درصد رسید و به این ترتیب بیش از میزان توافق شده، با کاهش عرضه نفت به بازار مواجه شدیم.

وزیر نفت کشورمان گفت: اعضای اوپک باید پایبندی بیش از ۱۵۰ درصدی خود را به ۱۰۰ درصد برسانند، اما بعید می‌دانم که امکان اضافه شدن نفت به میزان معادل آن ۵۰ درصد وجود داشته باشد.

زنگنه اظهار داشت: افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت در کار نیست و به نظر نمی‎رسد بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه نفت به بازار برگردد.

وی تصریح کرد: ونزوئلا و عراق و الجزایر ایران را همراهی می‌کردند و ما و الجزایر تا پایان نشست محکم ایستاده بودیم تا اگر به هر دلیلی پیشنهاد رأی نیاورد، هر تصمیم دیگری را وتو کنیم.

زنگنه گفت: روسیه، برخی کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشورهایی هستند که از افزایش تولید نفت سود می‎برند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها