عراقچی:

امیدواریم تا پایان ماه جاری میلادی، بسته اروپایی‌ها ارائه شود

امیدواریم تا پایان ماه جاری میلادی، بسته اروپایی‌ها ارائه شود
شنبه 2 تير 1397 - 19:31

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا قول دادند بسته‌ای از راه حل های عملی برای تأمین خواسته‌های ایران ارائه کنند و ما منتظریم و امیدواریم تا آخر ماه جاری میلادی این بسته را به ما تحویل دهند.

العالم _ ایران / سیاسی

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفته است: سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا قول دادند بسته‌ای از راه حلهای عملی برای تامین خواسته های ایران ارایه دهند.

وی افزود: ما منتظریم و امیدواریم تا آخر ماه جاری میلادی این بسته را به ما تحویل دهند.

وی عصر امروز (شنبه) در نهمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور عنوان کرد: ما در چند هفته اخیر مذاکرات فشرده با اروپا چین و روسیه داشتیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام کرده‌ایم که ایران هنوز تصمیم نگرفته که در برجام خواهد ماند یا نه و تصمیم ما منوط به اراده و توانایی طرف‌های مقابل برای تامین خواسته‌های ماست.
عراقچی با بیان اینکه باید اذعان کنیم که این اراده را در اروپا، چین و روسیه در بالاترین سطوح مشاهده کردیم، عنوان کرد: موضع آنها این است که خواهان بقای برجام هستند و آماده هستند اگر ایران در برجام بماند آنها هم در این توافق بمانند.

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام در شرایط غیرعادی به سر می‌برد همه می‌دانند با خروج آمریکا از برجام وضعیت غیرعادی است. ما و بقیه اعضای مانده در برجام در تلاشیم که اگر بشود برجام به مسیر خود ادامه دهد و اگر نشود به مسیر قبل و حتی فراتر از آن برگردیم.

پربیننده ترین خبرها