هشدار پامپئو به ایران درصورت حرکت به سمت تسلیحات هسته‌ای

هشدار پامپئو به ایران درصورت حرکت به سمت تسلیحات هسته‌ای
شنبه 2 تير 1397 - 19:52

وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داده که در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای حرکت نکند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه به ایران هشدار داده که در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای حرکت نکند. وی دراین باره گفت درصورتی که تهران در این مسیر حرکت کند با "خشم تمام دنیا" مواجه خواهد شد. با اینحال وی ادامه داد که امیدوار است هرگز نیاز نباشد آمریکا علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.

پامپئو در مصاحبه‌اش با یک ستون نویس سیاسی که امروز (شنبه) از ام اس ان بی سی پخش شد خاطرنشان کرده که سرنوشت توافق هسته‌ای بین‌الملل با ایران هرچه که باشد، به سود ایران نیست که در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای حرکت کند.

او دراین باره گفته، امیدوارم آنها متوجه شوند که اگر تقویت برنامه هسته‌ای خود را آغاز کنند، خشم تمام دنیا بر سر آنها فرو خواهد ریخت.

پامپئو خاطرنشان کرده، جدا از این مسئله که اگر آنها چندین سانتریفیوژ اضافی را بچرخانند، اگر شروع به حرکت به سمت برنامه تسلیحاتی کنند، این چیزی است که برای تمام دنیا قابل قبول نیست و ما  در پایان مسیر با چیزی مواجه خواهیم شد که به نظرم به سود ایران نخواهد بود.

وی با اینحال گفته که درباره واکنش نظامی آمریکا صحبت نمی‌کند.

پامپئو خاطرنشان کرده، وقتی درمورد خشم صحبت می‌کنم، منظورم اقدام نظامی نیست. وقتی می‌گویم "خشم" منظورم تحقیر اخلاقی و قدرت اقتصادی است که بر سر آنها فرود خواهد آمد. این مسئله‌ای است که در مورد آن صحبت می‌کنم. منظور من در اینجا گزینه نظامی نیست. واقعا امیدوارم که هرگز موضوع به اینجا ختم نشود. به نفع هیچکس نیست.

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این سوال که آمریکا برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای چه اقداماتی انجام خواهد داد،خاطرنشان کرده، رئیس جمهور ترامپ در اظهاراتش مبنی بر اینکه ایران قادر به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نخواهد بود، دوپهلو صحبت نکرده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها