لاریجانی در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان-ایران:

توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و گرجستان به استحکام روابط دو کشور منتهی می‌شود

توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و گرجستان به استحکام روابط دو کشور منتهی می‌شود
شنبه 2 تير 1397 - 20:22

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روابط دوستی بین ایران و گرجستان به همکاری‌های اقتصادی وسیع منتهی شود، سطح روابط و دوستی دو جانبه پایدارتر می‌شود.

العالم _ ایران / سیاسی

شالوا کیکنا ولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان – ایران صبح امروز شنبه، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی بین ایران و گرجستان گفت: از دیرباز روابط تاریخی دو کشور شکل گرفته است. ایران در زمینه روابط اقتصادی مایل به همکاری بیشتر با کشور گرجستان است؛ بنابراین باید از این ظرفیت در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی‌ مشترک استفاده شود.

لاریجانی تصریح کرد: همکاری‌ها بین ایران و گرجستان خوب است و اگر روابط دوستی بین دو کشور به همکاری‌های اقتصادی وسیع منتهی شود دوستی بین دو کشور پایدارتر می‌شود. در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو، ایران از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده و می تواند در این بخش ها همکاری با گرجستان داشته باشد.

براساس این گزارش شالوا کیکنا ولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان – ایران در این نشست با ابراز خرسندی از دعوت جمهوری اسلامی ایران گفت: بنده در ایران احساس غربت ندارم،چرا در ایران دوستان زیادی دارم و از اینکه دیدار متقابل گروه‌های دوستی پارلمانی انجام می‌شود خرسندم چرا که روابط پارلمان‌ها را ارتقاء می‌دهد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان – ایران ادامه داد: دیدارهای سال‌های اخیر باعث افزایش سطح همکاری‌ها بین مجلس و دولت ایران و گرجستان شده و کارشناسان دو کشور مشغول به همکاری در زمینه‌های مختلف هستند.

شالوا کیکنا ولیدزه تصریح کرد: همکاری‌ها بین ایران و گرجستان از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده؛ همچنین 7 شرکت هواپیمایی ایرانی و دو شرکت گرجی در زمینه خط پروازی بین دو کشور فعالیت دارند.

شرکت های ایرانی می توانند از طریق گرجستان به بازارهای گسترده اروپا دسترسی داشته باشند

وی با اشاره به اینکه در زمینه انرژی مذاکرات بین دو کشور انجام شده، افزود: پروژه‌ها در زمینه انرژی بین کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه در حال انجام است و در زمینه فرآورده‌های نفتی نیز همکاری‌ها وجود دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان – ایران افزود: علاوه بر همکاری‌ها در زمینه صنعت گاز، در بخش حمل و نقل نیز همکاری بین دو کشور وجود دارد و بحث خط ریلی بین خلیج فارس تا دریای سیاه نیز مورد توجه گرجستان است و در این زمینه با ایران، آذربایجان، ارمنستان و بلغارستان مذاکرات انجام شده است.

شالوا کیکنا ولیدزه با اشاره به دیدار مقامات ایرانی از گرجستان گفت: گرجستان این آمادگی را دارد که شعبه بانک ایرانی در این کشور تاسیس شود. در زمینه های اقتصادی و توریسم نیز گرجستان آماده همکاری های بیشتر است و شرکت های ایرانی می توانند به بازارهای گسترده اروپا از طریق گرجستان دسترسی داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها