کوشنر: اگر عباس آماده بازگشت به میز مذاکره باشد، با او همکاری می‌کنیم

کوشنر: اگر عباس آماده بازگشت به میز مذاکره باشد، با او همکاری می‌کنیم
يکشنبه 3 تير 1397 - 05:39

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در اولین مصاحبه با یک روزنامه فلسطینی گفت اگر رئیس تشکیلات خودگردان به میز مذاکره برگردد، واشنگتن نیز بر سر طرح صلح با آنها همکاری می‌کند.

العالم-آمریکا

«جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که آماده است تا ضمن مذاکره با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای رسیدن به توافق صلح با او همکاری کند.

کوشنر در اولین مصاحبه خود با یک رسانه فلسطینی که متن کامل آن روز یکشنبه منتشر خواهد شد، گفت اگر عباس تمایل داشته باشد، با او همکاری خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از گزیده مصاحبه کوشنر با روزنامه «القدس» نوشت: «او در پیامی مستقیم به مردم فلسطین گفت که شما شایسته آینده‌ای درخشان هستید.

اکنون زمان مناسبی برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است تا ضمن تقویت رهبری خود، آنها را روی رسیدن به راهکار (سازش) متمرکز کنند

وی که ریاست تیم طراح و مذاکره‌کننده طرح صلح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای غرب آسیا را نیز برعهده دارد، به این روزنامه گفت: «نمی‌خواهم درباره جزئیات طرحی که روی آن کار می‌کنیم، صحبت کنم ولی این طرح به زودی آماده خواهد شد».

مشاور ارشد ترامپ اضافه کرد: «اگر عباس آماده باشد که به میز مذاکره برگردد، ما نیز آماده همکاری در مباحثات هستیم. اما اگر این مسئله نباشد، ما نیز این طرح را علنی خواهیم کرد».

کوشنر همچنین گفت که اگر دو طرف تمایل داشته باشند تا به یک توافق برسند، آنگاه خواهند دید که زندگی مردمانشان دهه‌ها بعد از امروز، بهتر خواهد بود و منفعت بیشتری برایشان خواهد داشت.

وی درباره درخواست سران عرب از او، حول «قرارداد قرن» توضیح داد: «آنها تصریح کردند که می‌خواهند شاهد تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی باشند. آنها توافقی می‌خواهند که به تبع آن مردم فلسطین در صلح زندگی کنند و از منافع اقتصادی که دیگران دارند، بهره ببرند».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه سران عرب خواستار تداوم دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی هستند، ادعا کرد که با اعمال طرح صلح ترامپ و رسیدن به توافق بین مقامات فلسطینی و صهیونیستی، منافع اقتصادی این قرارداد شامل حال همه خواهد شد و سرمایه های زیادی به این منطقه سرازیر می‌شود.

اهمیت این مصاحبه از آن جهت است که در زمانی شده که سران تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به این شهر، مذاکرات با تیم آمریکایی را به حالت تعلیق آورده است.

بر این اساس، سران فلسطین حتی حاضر به خواندن طرح صلح ترامپ نیز نیستند ولی کاخ سفید امیدوار است تا با صحبت کردن مستقیم کوشنر با مردم فسطین از طریق رسانه خود آنها، افکار عمومی را در راستای حمایت از این طرح و علیه تشکیلات تحریک کند.

پربیننده ترین خبرها