اثبات وفاداری دولت یمن به آمریکا

اثبات وفاداری دولت یمن به آمریکا
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 17:26

قاهره (العالم) - فعال سياسي يمني با انتقاد از سخنراني اخير رئيس جمهوري موقت اين کشور گفت: "عبد ربه منصور هادي" که وفاداري خود را به شوراي همکاري و آمريکا ثابت کرده، به گونه اي رفتار مي كند كه گويي نماينده كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در يمن است.

" هاني الاسودي " درمصاحبه با شبكه العالم ،  از موضع كميته فني پي گيري گفت وگوي ملي در يمن كه خواهان عذرخواهي دولت صنعاء از ساكنان صعده و جنوب يمن شده است ، تمجيد كرد.

وي ابراز اميدواري كرد كه كميته فني پي گيري گفت وگوي ملي يمن در وهله اول، اين حق تعیین سرنوشت را براي ساكنان جنوب يمن به رسميت بشناسد و به پيش شرط هاي مسئولان موقت جنوب براي وارد شدن به گفت وگو پايبند باشد.

این فعال سياسي و حقوقي يمنی درارزيابي خود از روند گفت وگو در يمن وآينده آن گفت: گفت وگو در يمن درحال حاضر، پويا نيست و هنوز بسياري از گروه هاي يمني مانند حوثي‌ها و گروه‌هاي جنوبی از مشاركت درآن خودداري مي كنند، و تنها با شروطي مشخص حاضر به مذاكره هستند.

الاسودي با بيان اين كه يمني ها درباره لزوم اجراي گفت وگو به توافق رسيده اند، خواستار احترام به اين شروط شد و گفت: براي اين كه گفت و گو واقعي باشد، و اهداف مورد نظر تحقق يابد، بايد اين شروط درنظرگرفته شود.

وي افزود منصور هادي و نخست وزير از دستاوردهاي ادعايي خود صحبت مي كنند، اين درحالي است كه آنها به خدمت رساني به مردم توجهي ندارند، و از دولت يمن نخواسته اند كه به طور جدي براي ارایه خدمات لازم به شهروندان تلاش كند.

 

16:41.27



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها