کدام رئیس کمیسیون‌های مجلس تغییر کردند؟

کدام رئیس کمیسیون‌های مجلس تغییر کردند؟
يکشنبه 3 تير 1397 - 15:53

روسای ۷ کمیسیون مجلس شامل امنیت ملی، آموزش، بهداشت، فرهنگی، کشاورزی اجتماعی و تدوین آیین نامه داخلی در این دوره تغییر کردند.

العالم _ ایران / سیاسی

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های پارلمان در اجلاسیه سوم مجلس دهم شورای اسلامی در دستور کار نشست کمیسیون‌ها قرار داشت.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجلس با حداکثر آراء نمایندگان و اعضای کمیسیون‌ها انتخاب شدند.

روسای ۷ کمیسیون مجلس شامل امنیت ملی، آموزش، بهداشت، فرهنگی، کشاورزی اجتماعی و تدوین آیین نامه داخلی در این دوره تغییر کردند.

براساس این گزارش، سلمان خدادادی (فراکسیون نمایندگان ولایی) رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد؛ پیشتر عبدالرضا عزیزی (فراکسیون مستقلان ولایی) تصدی ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت.

رئیس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم علی نوبخت (فراکسیون امید) بود که حسینعلی شهریاری (فراکسیون نمایندگان ولایی) جایگزین وی شد.

دیگر تغییر در ریاست مربوط به کمیسیون تدوین آئین نامه مجلس بود که براساس آرای نمایندگان غلامرضا کاتب (فراکسیون مستقلان ولایی) جایگزین عزت‌الله یوسفیان‌ملا (فراکسیون مستقلان ولایی) شد.

کمیسیون فرهنگی هم شاهد تغییر در ریاست کمیسیون بود که براین اساس، جمشید جعفرپور (فراکسیون نمایندگان ولایی) جای خود را به احمد مازنی (فراکسیون امید) داد.

در کمیسیون کشاورزی هم علی اکبری (فراکسیون امید) از مسند ریاست کمیسیون رفت و احمدعلی کیخا (فراکسیون امید) بر کرسی ریاست تکیه زد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دیگر کمیسیونی بود که رئیس آن تغییر کرد که بدین ترتیب محمدرضا عارف بر صندلی محمدمهدی زاهدی تکیه زد.

حشمت الله فلاحت پیشه آخرین کمیسیونی بود که رئیس جدیدش با پیشی گرفتن از رئیس سابق توانست بر کرسی ریاست بنشیند. فلاحت پیشه توانست از علاالدین بروجردی برای ریاست پیشی بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها