پیشنهادات جدید اردن به آمریکا درباره جنوب سوریه

پیشنهادات جدید اردن به آمریکا درباره جنوب سوریه
يکشنبه 3 تير 1397 - 18:24

برخی منابع آگاه گزارش دادند که اردن پیشنهادات جدیدی را به آمریکا درباره جنوب سوریه ارائه کرده که مبتنی بر اصل حمایت از راهکار مسالمت‌آمیز است.

العالم - سوریه

برخی منابع آگاه گزارش دادند که اردن پیشنهاداتی را به آمریکا در خصوص جنوب سوریه ارائه کرده که بر اصل راهکار سیاسی و اجتناب از رویارویی نظامی در جنوب سوریه و مرزهای شرقی آن تأکید دارد.

این پیشنهادات بر ضرورت تحویل اداره مناطق مرزی و پایگاه نظامی «التنف» پس از عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی، به نیروهای ارتش سوریه و دولت این کشور تأکید دارد به گونه‌ای که اردن موفق شده رژیم صهیونیستی را به پذیرش این ترتیبات جدید با هدف دور کردن ایران از نقاط مرزی متقاعد سازد.

روزنامه «رأی‌الیوم» به نقل از این منابع گزارش داد که این پیشنهادات اردن در نشست‌های اخیر روسیه، آمریکا و اردن درباره تمدید توافقنامه کاهش تنش در جنوب سوریه مطرح شده است.

بنابر این گزارش، اردن همچنین اجرای این اقدامات را به هماهنگی برای برچیده شدن اردوگاه آوارگان سوری «الرکبان» که گفته می‌شود به مکان اختفای تروریست تبدیل شده و نیز بازگردان آوارگان به شهرها و روستاهایی خود در پرتو برقراری ثبات امنیتی در سوریه مشروط کرده است.

این پیشنهادات اردن به دلیل ترس از تروریسم و باندهای مخفی آن در پرتو مشکلات اقتصادی این کشور، مطرح شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها