آمار تلفات و خسارت‌های ائتلاف سعودی در الحدیده طی 3 هفته گذشته

آمار تلفات و خسارت‌های ائتلاف سعودی در الحدیده طی 3 هفته گذشته
يکشنبه 3 تير 1397 - 19:37

عملیات ائتلاف نظامی عربستان برای اشغال بندر حدیده با حمایت هوایی و دریایی آغاز شد و بسیاری نسبت به تشدید اوضاع انسانی در یمن همزمان با حمله به بندر الحدیده هشدار داده‌اند.

العالم - یمن

بندر الحدیده ، در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی یمنی‌‌ها با جهان خارج است همچنین نقطه ورود اصلی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

شبکه المسیره گزارشی را درباره آخرین آمار مربوط به تلفات و خسارت‌های سنگین ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن منتشر کرده است.

گزارش المسیره مربوط به تلفات نظامی ائتلاف از ۲۷ ماه می تا ۲۰ ژوئن(ماه کنونی) به مدت ۲۳ روز جنگ و درگیری در سواحل غربی یمن است.

بر اساس این آمار منتشر شده، طی سه هفته گذشته حدود ۳۰۰ خودروی نظامی و زرهی توسط نیروهای یمنی در غرب یمن و الحدیده منهدم شدند. البته تعداد زیادی از تجهیزات نظامی که توسط یگان دفاعی موشکی یمن و موشک های بالستیک منهدم شدند، در این آمار نیامده است.

المسیره در ادامه گزارش خود افزود: ۱۳۲۳ نفر از عناصر مزدور از جمله تعدادی از فرماندهان نیز در حملات یگان پهپادی موشکی یمن و  همچنین حملات موشکی طی ۲۳ روز گذشته، کشته و یا زخمی شدند.

در این گزارش آمده است که یگان پهپادی موشکی ارتش یمن و انصارالله طی سه هفته گذشته بیش از شش عملیات انجام دادند و بیش از ۱۲ موشک بالستیک نیز به سواحل غربی یمن شلیک شده است.

ائتلاف نظامی سعودی مدت‌هاست یمن را محاصره کرده و مردم با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه هستند و این مسئله باعث نگرانی شدید سازمان ملل متحد و گروه‌های امدادی مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها