فرمانده ارتش لبنان به آمریکا سفر کرد

فرمانده ارتش لبنان به آمریکا سفر کرد
دوشنبه 4 تير 1397 - 18:55

ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان امروز (دوشنبه) در صدر هیاتی عالی رتبه از فرماندهان نظامی، برای گفت و گو با مقام های آمریکایی درباره همکاری های نظامی بین دو کشور، عازم واشنگتن شد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، عون در این سفر که چند روز به طول خواهد انجامید، با مقام های عالی رتبه سیاسی و نظامی آمریکا دیدار خواهدکرد.
گسترش همکاری های نظامی بین دو کشور، دستاوردهای ارتش لبنان در مبارزه با گروه های تروریستی در مناطق مرزی با سوریه از جمله محورهای رایزنی عون با مقام های آمریکایی در این سفر عنوان شده است.
ایالات متحده آمریکا اصلی ترین کمک کننده به ارتش لبنان در سال های اخیر بوده است و بیشتر تجهیزات نظامی در ارتش این کشور آمریکایی است.
به گزارش ایرنا، در دهه های اخیر آمریکا با هدف تضعیف نقش مقاومت لبنان، به ارتش این کشور کمک نظامی می کرد، با وجود این، لبنانی ها تلاش کرده اند تضادی بین نقش ارتش و مقاومت شکل نگیرد. 
«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان بارها تاکید کرده که سلاح مقاومت مکمل سلاح ارتش است.
حزب الله نیز بارها حمایت خود را از نقش ارتش در دفاع از تمامیت ارضی اعلام کرده است.
عملیات سال گذشته علیه گروه های تروریستی در شرق لبنان با همکاری ارتش و مقاومت صورت گرفت. 
آمریکا اگر چه تامین کننده اصلی تسلیحات ارتش لبنان است اما همواره اصل تفوق امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را که در همسایگی لبنان قرار داد، رعایت و از ارائه تسلیحات پیشرفته به لبنانی ها خودداری کرده است.

پربیننده ترین خبرها