ولایتی: روابط ایران و عراق راهبردی است

ولایتی: روابط ایران و عراق راهبردی است
دوشنبه 4 تير 1397 - 21:44

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه روابط ایران و عراق روابطی استراتژیک و راهبردی است، گفت: ما آینده روابط دو کشور را بسیار ارزشمند و رو به رشد می دانیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی اکبر ولایتی عصر دوشنبه بعد از دیدار با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی را با ایشان که یکی از مقامات بلندپایه عراق است، داشتیم و درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردیم. 
وی ادامه داد: بین کشورهای منطقه کمتر دو کشوری پیدا می شود که به اندازه ایران و عراق مشترکات داشته باشند و این نشان می دهد که ٨سال جنگ تحمیل شده از سوی رژیم صدام به دو ملت تاثیری بر علاقه بین دو ملت نداشته است. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکنون هم در مبارزه با تروریسم در عراق، ایران نشان داد که هیچ گاه برادران و خواهران خود در عراق را تنها نمی گذارد و کمک های ارزشمندی از سوی ایران به دولت و ملت عراق شد، براساس دعوتی که دولت عراق از مستشاران ایران داشت تا اینکه این کشور توانست بر تروریست ها پیروز شود. 
وی افزود: امروز عراق بدون تردید یکی از کشورهای قدرتمند جهان اسلام و عرب است و نقش تعیین کننده ای در منطقه و جهان اسلام دارد. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما آینده روابط دو کشور را بسیار ارزشمند و رو به رشد می دانیم. روابط ایران و عراق، روابطی استراتژیک و راهبردی است و این اتحاد بین دو کشور موجب می شود که خط و جبهه مقاومت در منطقه که از تهران شروع می شود و از بغداد، دمشق و لبنان و فلسطین عبور می کند هر روز قوی تر شود. 
ولایتی عنوان کرد: بدون تردید این اتحاد بین ما و عراق و سایر ملت های منطقه پیام روشن و صریحی به آمریکایی ها می دهد که هیچ جایی در آینده این منطقه ندارد. 
وی گفت: همچنین خوشحالیم که در عراق انتخابات خوبی برگزار شد و به زودی دولت جدید عراق سرکار می آید و در کنار آن خوشحالیم مردم ترکیه توانستند انتخابات خوبی برگزار کنند. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آینده متعلق به مردم منطقه است و در آینده امریکا و عوامل آن در منطقه جایی نخواهند داشت. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه دادن روند دشمنی های امریکا علیه ایران گفت: امریکایی ها ناراحتند از اینکه نفوذ خود در ایران را از دست داده اند و به برکت انقلاب اسلامی عامل امریکا که بر ایران حاکم بود، یعنی رژیم پهلوی ساقط شد و دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران کوتاه شد. 
به گزارش ایرنا، ولایتی تصریح کرد: موقعیت استراتژیکی که ایران دارد موجب شده که امریکایی ها همچنان به ایران طمع داشته باشند ولی این آرزوی آنها هرگز محقق نخواهد شد و باوجود فشارهایی که می آورند ملت ایران نشان دادند که همچنان در مقابل توطئه های امریکا و عواملشان در منطقه، چه صهیونیست ها و چه ارتجاع عرب باید دست از این زیاده خواهی ها و توطئه های خود بردارند و در نهایت اینکه پیروز می شود خط و جبهه مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها