مضحک‎ترین حوادث روزگار..

"سولانا" در سایه ریاست جمهوری ترامپ، ممنوع الورود شد

سه شنبه 5 تير 1397 - 02:34

"برای نخستین بار درخواست من در سامانه اینترنتی برای دریافت مجوز سفر به آمریکا رد شد؛ این سیستم صلاحیت درخواست کنندگان از کشورهای مختلف برای سفر به امریکا را تعیین می‌کند".

العالم . امریکا

این خبر را روزنامه نیویورک تایمز درباره مخالفت با درخواست یک شخص برای ورود به خاک آمریکا منتشر کرد. این در حالی است که برخی شهروندان معمولا برای ورود به امریکا برای سفری کمتر از 90 روز نیاز به ویزا ندارند.

تا اینجا این مساله هیچ ایرادی ندارد؛ زیرا هر کشوری حق دارد قوانین ویژه دریافت ویزا تعیین کند. اما اگر بدانیم کسی که با درخواستش مخالفت شده، خاویر سولاناست، چه می شود؟ شخصی با تابعیت اسپانیایی که اصلا برای ورود به آمریکا نیاز به ویزا ندارد!

بدتر از آن، علت مخالفت با درخواست ورود به آمریکاست و علت آن تنها است که وی در سال 2013 به ایران سفر کرده بود. سولانا که سعی در تقلیل اهمیت این موضوع داشته است، تاکید کرد که مخالفت آمریکا بیش از آنکه سیاسی باشد، نوعی بوروکراسی است، اما کسانی که از اینگونه مسائل اطلاع دارند، می دانند که این مساله چه تاثیری روی او گذاشته است.

بر هیچ  کس پوشیده نیست که دولت دونالد ترامپ موضعی خصمانه درقبال ایران اتخاذ کرده است و از توافق هسته ای که در سال 2015 منعقد شد، خارج شد. و خاویر سولانا زمانی که مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به عهده داشت، نقشی محوری در این مذاکرات ایفا کرده بود.

روزنامه "البایس" در گزارش امروز خود آورده است که قوانین مهاجرت که ترامپ وضع کرد، برخی شخصیتهای مهم مانند خاویر سولانا را به افرادی مشکوک تبدیل کرد.

این روزنامه اسپانیایی افزود: ما در این گزارش، قصد دفاع از خاویر سولانا و یا از شخصیتهای بسیار دیگری که به ایران سفر کردند که دیر یا زود نوبت آنها نیز فرا خواهد رسید، نداریم،اما میخواهیم نگاهی داشتیم به کسی که .اینک در راس قدرت قرار دارد و کسی که از ورود به خاک این کشور منع شده است

دونالد ترامپ و چهره سیاسی اش

دونالد ترامب متولد 14 ژوئن 1946 چهل و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از تاریخ 20 ژانویه 2017 تاکنون است. وی تاجر یا به عبارتی دیگر دلال و میلیاردر امریکایی و یک شخصیت تلویزیونی است. تاکنون چندین شرکت تاسیس کرده است که تعداد زیادی کازینو و هتل و زمینهای  گلف و تاسیسات دیگری در سرتاسر جهان اداره می کند. در سال 1968 از دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد و درشرکت پدرش مشغول به کار شد و زمانی که اداره و کنترل این شرکت را به عهده گرفت، نام آن را به سازمان ترامپ تغییر داد.

ترامپ طبق نظرسنجی ها از میزان مقبولیت اندکی  برخوردار است و این امر باعث شد تا نسبت به دیگر رؤسای جمهور آمریکا در ده ماه نخست ریاستش محبوبیت کمتری داشته باشد.  ترامپ پس از به قدرت رسیدن بارها اظهارات نادرست و مغایر با واقعیت مطرح کرد. طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وی طی 91 روز از مجموع 99 روز، دستکم روزی یک ادعا و سخن نادرست  و گمراه کننده مطرح کرد. و طبق مرکز "اطمینان از حقایق"،با آغاز 263 امین روز از ریاست جمهوری اش، تعداد اظهارات نادرست و گمراه کننده اش به 1318 مورد رسید.

صرف نظر از اظهارات مضحک و سخیف دونالد ترامپ در شبکه های تلویزوینی قبل از تصدی سمت ریاست جمهوری، همین مقدار از اطلاعات کافی است تا چهره رئیس جمهوری امریکا برای همگان مشخص شود.

اینک به کسی که از ورود به خاک آمریکا منع شد، می پردازیم:

خاویر سولانا

خاویر سولانا متولد 14 جولای 1942 در مادرید، پدرش استاد شیمی است. سولانا در کولخیو دیل بیلار در مادرید تحصیل کرد. سپس به دانشگاهی در بریتانیا ملحق شد. و در سال 1965 به آمریکا رفت. و مدرک دکترای فیزیک را از دانشگاه ویرجینیا در سال 1968 دریافت کرد.

سولانا کتابهای متعدد و مقالات علمی بسیاری تالیف کرد و بر بسیاری از پروژه های دانشگاهی نظارت داشت. استاد فیزیک در دانشگاه شیکاگو و سپس در دانشگاه کالیفرنیا و دردانشگاه ویرجینا بود. همچنین در چندین دانشگاه اسپانیایی سمت استادی داشت.

وی از دسامبر 1982 تا جولای 1988 منصب وزارت فرهنگ را به عهده داشت. همچنین از جولای 1985 تا جولای 1988 سخنگوی رسمی دولت بود. و در سال 1988 به عنوان وزیر آموزش و پرورشفعالیت کرد و از جولای 1992 تا دسامبر 1995 وزیر امور خارجه بود.

سولانا از تاریخ دسامبر 1995 تا اکتبر 1999 سمت دبیر کل پیمان اتلانتیک شمالی را به عهده داشت. در اکتبر 1999 تا سال 2009 نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی بود.

پس از این اطلاعات مختصر، فقط باید روزگار را سرزنش کنیم به این دلیل که کسانی را به قدرت میرساند که فقط به پول فکر می‌کنند و دستوراتی شرم آور صادر می‌کنند.

210

پربیننده ترین خبرها