مقامات کنگره قطع ارتباط ایران با سیستمهای مالی بین‌المللی را خواستار شدند

مقامات کنگره قطع ارتباط ایران با سیستمهای مالی بین‌المللی را خواستار شدند
سه شنبه 5 تير 1397 - 09:06

دو قانونگذار ارشد کنگره آمریکایی طی نامه‌ای از دولت این کشور خواسته‌اند با رایزنی با رهبران کشورهای جهان ارتباط ایران با سیستمهای مالی بین‌المللی را قطع کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر  گزارش واشنگتن اگزمینر، مقامات ارشد کنگره آمریکا طی نامه‌ای به کاخ سفید از وزارت خزانه داری آمریکا خواستند تا دسترسی ایران به سیستمهای مالی بین المللی را قطع کنند. 

در این نامه مشخصا به رایزنی با رهبران دیگر کشورهای جهان و اقدامات دولت آمریکا در این زمینه اشاره شده است.

این نامه توسط سناتور راب پورتمن و اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تدوین و به کاخ سفید ارسال شده است.

واشنگتن اگزمینر در ادامه گزارش داد؛ این درخواست پس از آن مطرح میشود که کنگره مدعی شده است که دولت باراک اوباما اقداماتی مخفیانه برای دور زدن قانونگذاران آمریکایی انجام داده تا بتواند با نادیده گرفتن تحریمها دسترسی ایران به میلیاردها دلار پول نقد را فراهم کند. 

براساس این گزارش، کاخ سفید اخیرا از گروه بین المللی اقدام مالی(FATF)  درخواست کرده است تا ایران را به بهانه آنچه که حمایت از تروریسم به ویژه در غرب آسیا خوانده است مجددا در لیست سیاه خود قرار دهد. 

به دنبال امضای توافق هسته ای ایران و 1+5 ایران به صورت موقتی از لیست سیاه این نهاد بین‌المللی خارج شده است.

اعضای گروه سازمان FATF قرار است هفته آینده در پاریس با یکدیگر دیدار و نمایندگان کنگره آمریکا تلاش می‌کنند تا مساله ایران را از طریق نماینده دولت آمریکا که در این نشست حاضر است در این جلسه مطرح کنند. 

در این نامه ادعا شده است؛ زمان آن رسیده است که مشخص شود که ایران علیرغم قولهایی که داده طی دو سال گذشته گامهای لازم را برای خروج از لیست سیاه FATF اتخاذ نکرده است و ایالات متحده باید از نفوذ خود در این نهاد استفاده کند و اقدامات مقابله جویانه لازم را علیه تهران و برای محافظت از سیستم مالی بین المللی اتخاذ کند. 

فارس

پربیننده ترین خبرها