طرح مشروط لیبرمن برای ساخت بندر غزه در قبرس

طرح مشروط لیبرمن برای ساخت بندر غزه در قبرس
سه شنبه 5 تير 1397 - 15:09

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزیر جنگ این رژیم طرح مشروطی را به وزیر دفاع قبرس برای ساخت بندر غزه در سواحل این کشور ارائه داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرحی را برای ساخت یک بندر جهت نظارت بر ارسال کمک‌های سازمان ملل به این منطقه پیشنهاد داد.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد لیبرمن طی سفری که چند روز پیش به قبرس داشته، پیشنهاد داده که بندری حفاظت شده برای مردم غزه در سواحل این کشور ساخته شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از شبکه دو، این طرح شامل ساخت اسکله‌ای برای کشتی‌های حامل کالاها و کمک‌های بشردوستانه برای غزه است که ابتدا توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به صورت کامل بازرسی می‌شوند.

سپس کالاها و کمک‌های ارسالی، به وسیله چند لنج به غزه فرستاده می‌شوند زیرا در سواحل این منطقه، بندر بزرگی برای پهلو گرفتن کشتی‌های باری وجود ندارد. طی دو هفته آینده، کار بر روی جزئیات این طرح آغاز شده و حداکثر 3 ماه زمان خواهد برد.

بر این اساس، لیبرمن طی دیدار با وزیر دفاع قبرس، درباره این طرح با او توافق رسیده است. لیبرمن اما یک شرط مهم برای اجرای این طرح گذاشته و آن بازگرداندن اجساد و باقی‌مانده‌های صهیونیست‌های مفقود در نوار غزه است.

«رام بن-باراک» قائم‌مقام پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) درباره این طرح مدعی است که با اجرای آن، وضعیت نوار غزه، بدون به خطر افتادن امنیت اسرائیل، بهبود می‌یابد.

دفتر لیبرمن هنوز این گزارش را تایید را تکذیب نکرده و فقط گفت که وی با کشورهای منطقه در حال کار روی طرحی برای تغییر واقعیت‌ها در غزه است

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش «جرد کوشنر» مشاور ارشد و «جیسون گیرنبلت» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار و درباره مفاد طرح «معامله قرن» با او صحبت کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها