دعوت وزیر پیشین صهیونیست به حمله «بی‌رحمانه» به نوار غزه

دعوت وزیر پیشین صهیونیست به حمله «بی‌رحمانه» به نوار غزه
سه شنبه 5 تير 1397 - 17:02

یک مقام پیشین کابینه رژیم صهیونیستی با برابر دانستن بادبادک‌های آتش‌زای غزه با موشک‌های حماس، گفت باید نوار غزه را بی‌رحمانه هدف حملات قرار دهند.

العالم - رژیم صهیونیستی

 «اِلی ایشای» وزیر پیشین داخلی رژیم صهیونیستی از مقامات امنیتی و نظامی خواست تا نوار غزه را «بی‌رحمانه» هدف قرار دهند.

ایشای در مصاحبه با وبگاه «عروتص شوع» گفت که دیگر زمان حرف زدن به سر آمده و باید به خاطر پرواز بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه، به صورت کاملا بی‌رحمانه به این منطقه حمله کنند.

وی با بیان اینکه بادبادک‌های آتش‌زا مانند عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی با استفاده از راکت و موشک است و رژیم اسرائیل باید به تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس و کسانی که بادبادک‌ها را ارسال می‌کنند، مشت آهنین نشان دهد.

این وزیر پیشین صهیونیست با ابراز تاسف از اینکه فلسطینی‌ها توانسته‌اند ارسال بادبادک‌های آتش‌زا را سازماندهی کنند، گفت: «زمانی که آنها به سمت آتش می‌فرستند، ما نیز باید بدون هیچ رحمی، غزه را نابود کنیم».

دیگر مقامات رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به تنش‌زایی در منطقه، هشدار دادند که در صورت تداوم حملات گروه‌های مقاومت به شهرک‌های مجاور غزه، با «مشت آهنین» به فلسطینیان پاسخ خواهند داد. 

«آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز پیشتر تهدید کرده بود اگر حماس به تنش‌زایی ادامه دهد، ارتش رژیم صهیونیستی نیز عملیات صخره سخت 2 را برای حمله به نوار غزه اجرا می کند.

صهیونیست‌ها تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از 3 میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است. 

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۸۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش اسرائیل، ساقط کرده است. 

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۳۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها