اردن مرزهای خود با سوریه را بسته نگه می‌دارد

اردن مرزهای خود با سوریه را بسته نگه می‌دارد
سه شنبه 5 تير 1397 - 18:32

همزمان با عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب این کشور و ترس از فرار گروه‌های مسلح و تروریستی به اردن، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که مرزهای خود با سوریه را بسته نگه می‌دارد.

العالم - اردن 

«ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن امروز (سه‌شنبه) گفت که کشورش همچنان به بسته نگه داشتن مرزهای خود با سوریه ادامه می‌دهد.

او گفت که «مرزهای ما با سوریه بسته باقی خواهد ماند و سازمان ملل متحد می‌تواند به [آوارگان سوری] کمک کند».

به گزارش «اردن ۲۴»، الصفدی در حساب توییتری خود از عدم وجود آوارگان سوری در نزدیکی مرزهای سوریه با اردن خبر داد.

وزیر امور خارجه اردن همچنین نوشت که أمان، پایتخت این کشور تا جایی که می‌تواند به «برادران سوری» خود کمک خواهد کرد و مدعی شد که کشورش به فکر حمایت از امنیت و منافع سوریه است.

او به وجود تماس‌ها بین اردن و سوریه اشاره کرد و گفت که «هدف از این تماس‌ها، جلوگیری از ریخته شدن خون شهروندان سوریه و حمایت از راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران این کشور و کمک به آوارگان سوری است».

ارتش سوریه نزدیک به یک هفته است که عملیات نظامی برای آزادسازی و پاکسازی مناطق جنوبی این کشور از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح تکفیری آغاز کرده است.

این عملیات بعد از آن شروع شد که تروریست‌ها و گروه‌های مسلح و مخالف حاضر به مصالحه و رسیدگی به اوضاع خود از سوی دمشق نشدند.

نیروهای ارتش سوریه طی این مدت بیش از ۲۰ شهرک و روستا را در استان درعا و سویداء آزاد و پاکسازی کرده‌اند.(بیشتر بخوانید)

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد (اوچا) اخیرا گفته ۴۵ هزار نفر از اهالی جنوب سوریه مناطق عملیاتی را ترک و به سمت مرزهای اردن حرکت کرده‌اند.

اردن بیم آن دارد که با ازدحام آوارگان سوری در مرزهای مشترک با سوریه، کنترل این مرزها را از دست داده و عناصر مسلح و تروریستی به اردن نفوذ کنند.

گزارش‌های که اخیرا منتشر شده، حکایت از آن دارد که اردن با هدف جلوگیری از عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور تماس‌هایی با آمریکا، روسیه، رژیم صهیونیستی و حتی دمشق داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها