تحریم حج توسط تونسی ها؛ سعودی درآمد حج را هزینه جنگ علیه کشورهای اسلامی می کند

تحریم حج توسط تونسی ها؛ سعودی درآمد حج را هزینه جنگ علیه کشورهای اسلامی می کند
چهارشنبه 6 تير 1397 - 13:43

در حالی که شهروندان سوری و قطری برای هفتمین و دومین سال متوالی از شرکت در مراسم حج امسال نیز محروم شده اند تونس خواستار تحریم حج امسال به دلیل صرف هزینه حج توسط عربستان در قتل عام کودکان یمنی و سوری می شود.

العالم-عربستان سعودی

چندی پیش "فاضل عاشور" دبیر کل اتحادیه ائمه جماعت تونس خواستار تحریم حج توسط تونسی ها شد. این کشور تاکید کرد که در آمد حاصل از حج صرف جنگ علیه کشورهای اسلامی و کشتار کودکان در یمن و سوریه می شود و این امر مخالف با شریعت اسلامی است.

وی ضمن اشاره به هزینه بالای انجام فریضه حج با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی در تونس تاکید کرد که بهتر است که این هزینه ها صرف بهبود اوضاع معیشتی تونسی ها شود.

این در حالی است که پیشتر "احمد عظوم " وزیر امور دینی تونس اعلام کرده بود که تعداد داوطلبان سفر حج در سال جاری به 236 هزار نفر رسیده است؛ اظهارات فوق و انتشار آن در رسانه ها مسئولان سعودی را به شدت خشمگین کرده است.

ناکامی عربستان در جنگ علیه یمن                                                                                         

جنگ عربستان علیه یمن با همکاری امارات وارد چهارمین سال خود شده است و طی این سالها هزاران غیر نظامی از جمله زن و کودک یمنی کشته شده اند و این در حالی است که مردم یمن در حالی که از ابتدایی ترین نیازهای اساسی زندگی محروم هستند در مقابل این جنگ و تجاوز همچنان ایستادگی می کنند و عربستان و همپیمانانش را در تحقق اهداف خود ناکام گذاشته اند.

گفتنی است؛ هیئت نظارت بر عملکرد عربستان در حج اعلام کرد که امسال برای هفتمین سال متوالی شهروندان سوری و برای دومین سال متوالی شهروندان قطری از سفر به حج  به دلایل سیاسی محروم هستند.

این مرکز همچنین اعمال این محدودیت به دست عربستان علیه شهروندان سوری و قطری را به شدت محکوم کرد چرا که بر اساس معاهدات بین المللی عربستان حق ندارد مسلمانان را از ادای فریضه حج بازدارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها