دادستان تهران:

قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی مشمول افراد حقوقی نظیر شرکتهای خودروسازی هم می شود

قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی مشمول افراد حقوقی نظیر شرکتهای خودروسازی هم می شود
چهارشنبه 6 تير 1397 - 23:02

دادستان تهران با اشاره به قانون مبارزه با مفساد اقصتادی مصوب 18 سال قبل گفت: براساس این قانون افراد حقوقی و حتی برای مثال شرکتهای تعاونی و خودروسازی هم در صورت انجام اعمال مجرمانه مشمول مجازات خواهند شد.

العالم-ایران/سیاسی

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: براساس قانون مصوب سال 1369 هفت مصادق برای فساد اقتصادی از جمله قاچاق ارز، احتکار و موارد اینچنینی مشخص شده است.

وی افزود: براساس ماده دو این قانون  دو مجازات اعدام و بیست سال حبس و مصادره اموال مجرم در نظر گرفته شده است که اعدام زمانی است که فرد اضرار به نظام برساند.

جعفری دولت آبادی گفت: نکته قابل توجه این است که این قانون فقط درخصوص اشخاص حقیقی نیست بلکه در خصوص افراد دولتی و تعاونی های دولتی و به خصوص شرکت های خودروسازی هم صدق می کند و نکته جالب تر اینکه تصریح دارد که کلیه عوامل از جمله مباشر، معاون و شریک شاملش می شوند.

دادستان تهران گفت: نکته مهم این است که مجازاتهای مقرر در این قانون شامل تقلیل و تخفیف نیست و اگر محکوم به حکمش اعتراض کند دادگاه بالاتر نمی تواند حکم را تقلیل دهد.

وی ادامه داد: از همین جا به همه کسانی که در امر تجاری فعالیت می کنند هشدار می دهیم که بدانند که اگر مشمول این قانون و جرائم عنوان شده در آن باشند باشند حتما ما رسیدگی کرده و آنها را به مجازات می رسانیم.

جعفری دولت آبادی درخصوص تجمعات روزهای اخیر در اطراف بازار تهران هم گفت: همان روزی که این تجمعات شکل گرفت به پلیس و دستگاه های امنیتی دستور دادیم تا عوامل بروز تجمعات شناسایی شوند زیرا معتقدیم این تجمعات و عوامل آن از بازاری ها نبوده اند و قرار شد با آنها برخورد شود و بلافاصله نسبت به دستگیری و شناسایی افراد اقدام شد و تا امروز هم افراد زیادی از این عوامل اخلالگر شناسایی و به زندان معرفی شده اند.

دادستان تهران گفت: در کنار این اقدامات تاکید می کنیم که ما وظیفه مان حمایت از بستر فعالیتی سالم است و ما از همه مراکز تولیدی و اشتغال زایی سالم که نیاز به کمک داشته باشند حمایت میکنیم. 

وی درخصوص اینکه برخی ارز 4200 تومانی گرفته اند اما گرانفروشی و احتکار کرده اند گفت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا تصریح شده که اگر تعزیرات به موقع عمل نکند باید گزارش به ما برسد و ما ورود کنیم اما تا این لحظه گزارشی به ما نرسیده است.

جعفری دولت آبادی گفت: هرچند اگر تعزیرات اعلام کند که شرکتهایی ارزهایی گرفته اند و خارج از شبکه هزینه کرده اند و یا اقدامات سازمان یافته ایی کرده اند حتما دادستانی ورود می کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها