بشار الجعفری: سوریه بر انجام مذاکرات سوری-سوری بدون مداخلات خارجی پایبند است/ دی میستورا توافق آستانه را نادیده می گیرد

بشار الجعفری: سوریه بر انجام مذاکرات سوری-سوری بدون مداخلات خارجی پایبند است/ دی میستورا توافق آستانه را نادیده می گیرد
چهارشنبه 6 تير 1397 - 22:32

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که بعضی اعضای شورای امنیت در بیانیه های خود تصاویری دروغین از حقیقت اوضاع در سوریه ارائه داده اند.

العالم-سوریه

جعفری در نشست شورای امنیت گفت: "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان الملل به سوریه مساله مبارزه با تروریسم در این کشور که به عنوان یک اولویت تشکیل می دهد را از یاد برد و در گزارش سازمان ملل به جنایات مکرر رژیم صهیونیستی در سوریه از جمله حمایت مستمر از تروریست های داعش و النصره اشاره نشده است.

جعفری بیان داشت که تروریست ها از منطقه اردوگاه رکباه وپایگاه تنف خارج شده وبه دو شهر واقع در جنوب سوریه حمله کرده اند لذا ارتش سوریه حق دارد از اهالی دفاع کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل با تاکید بر جنایات آمریکا و همپیمانانش در شهر الرقه و دیگر شهر های سوریه به بهانه واهی مقابله با تروریسم، اظهار داشت که این  جنایات همچنان در سکوت رسانه ای است.

جعفری افزود: گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره همچنان با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه حضور دارند.

نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار تعجب کرد از اینکه برخی از اعضای شورای امنیت عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها در جنوب این کشور را "جنگ و دشمنی" می نامند اما از گروه موسوم به "کلاه سفیدها" که مورد حمایت تروریست های جبهه النصره است حمایت می کنند.

وی تاکید کرد حمله ترکیه به عفرین دلیل اصلی آوارگی و رنج ساکنان آن  است و دولت سوریه کمک و حمایت هایی را به آسیب دیدگان ارائه کرده است.

جعفری افزود: دولت سوریه همزمان با اینکه بر مقابله با تروریسم  بین المللی  در جای جای سوریه پافشاری و تلاش می کند، همچنان پایبند به اتخاذ راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه و انجام مذاکرات سوری- سوری بدون مداخلات خارجی است.

پربیننده ترین خبرها