داعش 8 غیرنظامی عراقی را اعدام کرد

داعش 8 غیرنظامی عراقی را اعدام کرد
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 06:31

گروهک تروریستی تفکیری داعش هشت شهروند غیرنظامی عراق را پس از چند روز گروگانگیری، اعدام و مثله کرد.

العالم-عراق

مرکز اطلاع رسانی پلیس عراق روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: اجساد هشت شهروند غیر نظامی که شواهد نشان می دهد توسط گروهک جنایتکار داعش شکنجه، اعدام و مثله شده اند در جاده دیاله - کرکوک در شمال این کشور پیدا شده اند.

بر اساس اطلاعیه به نظر می رسد از قتل این افراد چند روز گذشته است و همچنین شش تن از آنان گروگان هایی هستند که چند روز پیش از سوی داعش در منطقه کربلا از توابع جنوبی کرکوک ربوده شده بودند.

اطلاعیه افزود گروهک جنایتکار داعش با نقض مهلتی که برای مذاکره و آزادسازی این گروگان ها اعلام کرده بود، یک بار دیگر نشان داد که جز جنایت و قتل و کشتار هیچ اصول دیگری ندارد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس عراق ضمن عرض تسلیت به خانواده های قربانیان، بر حتمی بودن انتقام از داعش بخاطر این جنایت هولناک تاکید کرده است.

گفتنی است امروز در فضای مجازی عراق تصاویری منتشر شد که روی اجساد قربانیان، آثار گلوله و شکنجه دیده می شود و همچنین دست ها و پاهای برخی از آنان نیز بریده شده است.

چند روز پیش ویدئویی در اینترنت منتشر شد که گروهک داعش با نشان دادن گروگان ها تهدید کرده بودند تنها در صورت آزادی چند زن داعشی زندانی در عراق حاضر به آزاد کردن آنها هستند.

اکنون به نظر می رسد داعش در همان زمان گروگان ها را اعدام و در منطقه ای در جاده دیاله - کرکوک رها کرده بود.

در واکنش به این جنایت، ائتلاف الفتح عراق به رهبری (هادی العامری) خواستار اقدام فوری از سوی 'حیدرالعبادی نخست وزیر' علیه بقایای داعش و مقابله با اقدامات تروریستی شد.

'احمد الاسدی' سخنگوی الفتح روز چهارشنبه در بیانیه ای با اشاره به تشدید فعالیت بقایای داعش بویژه جنایت اخیر این گروهک تروریستی در اعدام فجیع چند تن از شهروندان بی گناه عراقی، خواستار اقدام فوری و جدی برای توقف جنایت های تروریست ها و حامیان آنها و اجرای یک طرح امنیتی مناسب برای تحقق این هدف شد.

در خبری دیگر، 'غسان العیثاوی' سخنگوی عشائر استان الانبار عراق امروز در گفتگو با رسانه های محلی از کشته شدن 13 تروریست داعشی در صحرای الانبار طی یک عملیات مشترک از سوی حشد (بسیج) عشائری و نیروهای ارتش عراق خبر داد.

با وجود اعلام پایان نظامی داعش در اواخر آذرماه 96 فعالیت پراکنده عناصر باقیمانده این گروهک تروریستی تکفیری در شمال، شرق و غرب و نیز حومه بغداد در ماههای گذشته ادامه یافته است.

تحرکات و فعالیت های تروریستی بویژه در هفته های اخیر و همزمان با تشدید اختلافات سیاسی میان رهبران گروههای سیاسی بر سر نتایج انتخابات پارلمانی اخیر (22 اردیبهشت) و کندی روند تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی و تشکیل دولت جدید افزایش یافته است.

همزمان در چند روز گذشته چندین منبع مطلع از افزایش تحرکات نیروهای نظامی آمریکا در غرب عراق برای شکستن خط امنیتی نیروهای عراقی در مرز با سوریه و بازکردن روزنه های نفوذ دوباره داعش از سوریه به داخل خاک عراق و نیز استقرار در مناطق صحرایی این کشور خبر داده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها