هیلی: ایران عامل اغلب درگیری‌های منطقه است

هیلی: ایران عامل اغلب درگیری‌های منطقه است
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 14:51

نماینده آمریکا در سازمان ملل با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، مدعی شد که ایران عامل درگیری‌ و تنش در غرب آسیا است.

العالم - آمریکا

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای جهان توصیف کرد.

وی که به هند سفر کرده، در نشستی به میزبانی «بنیاد تحقیقاتی آبزرور» صحبت می‌کرد، گفت: «ایران از مردم خود سوءاستفاده کرده، از تروریسم حمایت می‌کند و در سرتاسر خاورمیانه درگیری‌ها را گسترش می‌دهد.»

هیلی بدون اشاره به آثار فاجعه‌بار مداخلات نظامی آمریکا در منطقه، افزود: «رژیم تهران، نیروی پنهان و بعضا نه چندان پنهان پشت اغلب درگیری‌های آن منطقه است و جاه‌طلبی‌های ستیزه‌جویانه این کشور تا مناطقی به مراتب فراتر از مرزهای این کشور، پیش می‌رود.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: «تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی، همه ما را تهدید می‌کند. در عین حال، هند صاحب فناوری‌های پیشرفته هسته‌ای است و تقریبا تمام دنیا این امر را پذیرفته‌اند. چرا؟ به این خاطر که هند یک دموکراسی است و رفتاری مسئولانه دارد.»

وی افزود: «جهان در مخالفت با دستیابی ایران به سلاح اتمی متحد است، چراکه همه ما دلایل خوبی داریم که درباره اینکه ایران ممکن است با چنین تسلیحاتی چه اقداماتی انجام دهد، نگران باشیم.»

او با بیان اینکه آمریکا و هند «ارزش‌های مشترکی» دارند و دولت «دونالد ترامپ» به دنبال تقویت روابط دوجانبه با دهلی است، گفت منطقه «ایندو-پاسیفیک» (آب‌های بین آمریکا تا هند) برای واشنگتن از اهمیت بالایی برخوردار است.

پربیننده ترین خبرها