دادستانی کل بحرین به حکم تبرئه «شیخ علی سلمان» اعتراض کرد

دادستانی کل بحرین به حکم تبرئه «شیخ علی سلمان» اعتراض کرد
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 20:50

دادستانی کل بحرین اعلام کرد که حکم دادگاه این کشور در خصوص تبرئه دبیر کل «جمعیت الوفاق» از اتهام جاسوسی برای قطر را قبول ندارد.

العالم - بحرین

هنوز یک هفته از صدور حکم دادگاه بحرین در تبرئه  دبیر کل جمعیت الوفاق این کشور نمی‌گذرد که دادستانی کل بحرین به این حکم اعتراض کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) اعلام کرد که دادستانی کل بحرین در بیانیه‌ای گفته که کوتاهی‌هایی در حکم صادره در حق «شیخ علی سلمان» و  دو عضو دیگر این جمعیت به نام‌های «حسن سلطان» و «علی الاسود» وجود دارد.

دادستانی کل بحرین همچنین مدعی شد که در رابطه با پروند اعضای جمعیت الوفاق ادله‌ای غیر قابل انکاری دارد.

دادگاه بحرین در تاریخ ۳۱ خرداد ماه با صدور حکمی، رأی به تبرئه شیخ علی سلمان و دو تن دیگر جمعیت بحرینی الوفاق از جاسوسی برای قطر داد.

 دادستانی بحرین اتهامات وارده به این سه نفر را جاسوسی برای یک کشور بیگانه (قطر) در راستای دشمنی با بحرین، آسیب رساندن به مراکز سیاسی و اقتصادی و منافع ملی آن با هدف سرنگونی نظام حاکم، افشای اسرار دفاعی و نظامی و اوضاع داخلی کشور و دریافت مبالغی از یک کشور بیگانه در مقابل افشا و در اختیار گذاشتن این اسرار، نشر اخبار و شایعات کذب و جهت‌دار در خارج به منظور تضعیف پشتوانه مالی کشور و کاستن از اعتبار و هیبت آن عنوان کرده بود.

دادستانی بحرین پیش از این نیز مدعی شده بود که در این قضیه به گفته‌های مستدل چهار شاهد در خصوص مکالمات تلفنی انجام شده (در سال ۲۰۱۱) بین شیخ علی سلمان و شیخ حسن سلطان با دولت قطر و همچنین ملاقات‌های آنان در داخل و خارج از بحرین و نامه‌نگاری‌هایشان استناد کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها