ارتش لیبی: شهر درنه کاملا آزاد شد

ارتش لیبی: شهر درنه کاملا آزاد شد
جمعه 8 تير 1397 - 00:54

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی مورد حمایت دولت مستقر در شهر «طبرق» دقایقی پیش از آزادسازی کامل شهر «درنه» واقع در شرق لیبی خبر داد.

العالم-افریقا

ژنرال حفتر در گفت و گوی تلویزیونی از آزادسازی کامل شهر درنه خبر داد و گفت تروریست ها از این شهر بیرون رانده شده اند.

تارنمای «الوسط » لیبی نیز به نقل از سرلشکر «سالم الرفادی» فرمانده نیروهای گروه عمر مختار از آزادسازی کامل این شهر خبر داد.

رسانه های لیبیایی پیش از این از کشته شدن «عطیه الشاعری» فرمانده شبه نظامیان مسلح در این شهر خبر داده بود.

برخی رسانه ها اعلام کرده بودند درنه روز سه شنبه آزاد شده بود اما معلوم نیست چرا آزادسازی آن با دو روز تاخیر اعلام شده است.

درنه آخرین شهر در شرق لیبی بود که تحت کنترل ارتش درنیامده بود.

شهر درنه در ساحل دریای مدیترانه و یک هزار و 340 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی قرار دارد. پیش از درگیری ها 180هزار نفر در این شهر سکونت داشتند.

نیروهای ارتش لیبی از حدود سه سال پیش شهر درنه را به محاصره در آورده بودند که این امر موجب کمیابی مواد غذایی و لوازم پزشکی در این شهر شده است.

ارتش لیبی از اواخر اردیبهشت 97 عملیاتی برای آزادسازی درنه از دست افراد مسلح که ارتش لیبی آن ها را تروریست می داند، آغاز کرده است.

لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.

اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها