آغاز آتش بس 12 ساعته در درعا

آغاز آتش بس 12 ساعته در درعا
جمعه 8 تير 1397 - 02:36

آتش بس 12 ساعته در درعا و ریف آن، طبق توافق قبلی بین روسیه و گروه‌های تروریستی آغاز شده است.

العالم-سوریه

به گزارش العربیه، منابع سوری می گویند که روسیا با معارضان سوری بر سر برقراری آتش بس 12 ساعته در مناطق درگیر در درعا توافق کرده است.

این آتش بس از دقایق اولیه بامداد امروز جمعه به مدت 12 ساعت آغاز شده است.

روسیه شروطی را برای گروه های مسلح تروریستی در استان درعا مشخص کرده است که باید تا پیش از پایان آتش بس درباره آن فکر کنند و آن را بپذیرند.

این شروط که برای همه گروه های تروریستی غیر از تحریرالشام (جبهه النصره سابق) و داعش است شامل تحویل همه سلاح های سبک و سنگین و تسویه وضعیت همه مسلحین است.

تسلیم مرزهای مشترک سوریه و اردن به طور کامل به دولت سوریه و عقب نشینی گروه های مسلح از آن از دیگر شروط است.

ارتش سوریه عملیاتی را به صورت مقدماتی از روز جمعه گذشته از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کرد. 

پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'ریف دمشق'، هم اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های جولان اشغالی قرار دارد. 

ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان خواهد داد. 

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در بیش از 100 گروه تروریستی در جریان بحران سوریه حضور دارند، ولی نتوانسته اند تاکنون به اهداف مورد نظر حامیان خود برسند. 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها