مقتدی صدر دست به تغییراتی در ساختار «سرایا السلام» زد

مقتدی صدر دست به تغییراتی در ساختار «سرایا السلام» زد
جمعه 8 تير 1397 - 06:51

رهبر جریان الصدر عراق و فرماندهی نیروهای «سرایا السلام» طی بیانه‌ای ساختار این نیروها را تغییر داد و برخی از مقر‌های آن را منحل کرد.

العالم-عراق

«مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر و فرمانده نیروهای «سرایا السلام» عراق طی بیانیه‌ای از اعمال تغییراتی در ساختار این نیروها خبر داد.

به گزارش شبکه «سومریه‌ نیوز»،‌ الصدر پنجشنبه اعلام کرد که این تغییرات شامل سرایا السلام در همه مناطق عراق به استثنای کربلاء و سامراء می‌باشد.

در این بیانیه آمده است: «مقرهای سرایا السلام در بغداد و یکی از استان‌های جنوبی باقی می‌ماند و بقیه منحل می‌شود».

مقتدی الصدر هدف از این تصمیم را «اولویت دادن به منافع کلی عراق و تقویت دولت آتی و ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی عراق» اعلام کرد.

او تأکید کرد که همه فرماندهان مقرهای سرایا السلام (به جز موارد مناطق مستثنی شده) از این به بعد به عنوان «مشاور او» خواهند بود و حق ندارند در صحنه میدانی فعالیت کنند.

رهبر جریان الصدر عراق همچنین «ابو یاسر» را به عنوان معاون جهانی و «ابو رضا»، «ابو حسن» و «علی الموسوی» را به عنوان اعضای کمیته جهادی و مسئولان سرایا السلام در شهر بغداد، سامراء و کربلاء معرفی کرد.

مقتدی الصدر همچنین از نیروهای سرایا السلام خواست همه تسلیحات و تجهیزاتی را که از دولت مرکزی دریافت کرده بودند، به دولت برگردانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها