طرح «کنست» برای تنبیه وزیر متهم به جاسوسی

طرح «کنست» برای تنبیه وزیر متهم به جاسوسی
جمعه 8 تير 1397 - 12:35

پارلمان رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی طرحی برای تنبیه وزیر پیشین متهم به جاسوسی و قطع تمام درآمدهای اوست.

العالم - فلسطین اشغالی

بعد از گذشت حدود دو هفته از اعلام خبر بازداشت یک وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به اتهامات جاسوسی و خیانت به امنیت داخلی این رژیم، اکنون پارلمان صهیونیست‌ها نیز برای تنبیه او وارد عمل شد.

روز دوشنبه (18 ژوئن) و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سِگِو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به جرم جاسوسی بازداشت شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در بیانیه‌ای ادعا کرد که سِگِو ۶۲ ساله، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»  نمایندگان کنست در حال تدوین طرحی هستند که در صورت محکوم شدن وی به جاسوسی برای ایران، مستمری و حقوق بازنشستگی و هر درآمد دیگر او قطع شود.

اعلام جرم و اتهامات علیه این مقام پیشین رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متعددی در رسانه‌ها و نزد مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود.

جزئیات جدید منتشر شده توسط رسانه‌های صهیونیستی از پرونده «گونن سگو» نشان می‌دهد وی زمانی که به عنوان پزشک در ابوجا فعالیت می‌کرده با منابع دیپلماتیک مختلف نیجریه‌ای، ایرانی و صهیونیستی ارتباط داشته است.

مقامات وزارت دادگستری و چند وکیل معتبر می‌گویند که اگر گونن سِگِو در پرونده جاسوسی برای ایران گناهکار شناخته شود، احتمالا با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

روزنامه هاآرتص روز گذشته نوشت اگر اتهامات مطرح شده علیه وزیر پیشین انرژی اسرائیل صحت داشته باشد، استخدام او به عنوان جاسوسی و عامل اطلاعاتی، یک پیروزی برای ایران است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها