وزیر خارجه فلسطین:

جهان سکوت خود را در برابر تهدیدات اسراییل بشکند

 جهان سکوت خود را در برابر تهدیدات اسراییل بشکند
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 13:35

تهران(العالم)- وزير امور خارجه فلسطين درباره سكوت جامعه جهاني در قبال تهديد هاي رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران به بهانه برنامه هسته اي صلح آميز اين کشور، ابراز شگفتي كرد.

"رياض المالكي" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با مردود دانستن اين تهديدات گفت: جامعه جهاني با سکوت در قبال این تهدیدها در واقع از مسئولیت واقعی خود شانه خالی می کند.

وی تهديدهای روزمره اسراييل درباره حمله به ايران برای جلوگيري از دستيابي تهران به انرژی صلح آمیز هسته اي را دخالت در امور داخلي ايران و جنجال آفريني در روابط بين الملل توصیف کرد.

وزير خارجه فلسطين گفت: جامعه جهاني بايد مانع ادامه اين گونه رفتارها و دخالت اسراييل در امور ايران شود چون رژيم صهيونيستي  ژاندارم جهان نيست و كسي از اين رژيم نخواسته كه قاضي، داور، بازوي اجرايي باشد. 

وي تصريح كرد: متاسفانه سكوت جامعه بين الملل در قبال اين گونه رفتارهاي جنجالی اسراييل عليه فلسطينيان، ايران و دیگر کشورها يك واقعيت است و این امر مستلزم آن است که ما با قاطعیت دربرابر این دخالت ها بایستیم.

رياض المالكي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اهميت نشست كميته فلسطين در اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران گفت:این نشست به جاي تکرار شعار، به سمت اتخاذ تصميم های مهم حركت كرد.

وي نشست امروز كميته فلسطين را بسيار مهم ارزیابی کرد و گفت:در این نشست ، شاهد بحث هاي قوي و تمايل واقعي براي تصميم گيري به منظور كمك به ملت فلسطين بودیم.

به گفته المالكي، در این نشست درباره تشكيل كميته كاري متشكل از نمايندگان دائم كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها به منظور اتخاذ تدابير عملي برای كمك به ملت فلسطين توافق شد.

وي با اشاره به اين كه محمود عباس رييس تشکیلات خودگردان فلسطين بعد از ظهر امروز براي شركت در نشست سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد وارد تهران مي شود ابراز اميدواري كرد كه اين سفر سهم بسزايي در تقويت همكاري ايران و فلسطين داشته باشد.

المالكي گفت: جنبش عدم تعهد با توجه به این که شامل دو سوم كشورهاي عضو مجمع عمومي سازمان ملل متحد است،توان آن را دارد که تدابیری مهم در مجمع اتخاذ كند.

وي درباره مساله سوريه نيز گفت: گرچه ما طرفدار جامعه سوريه هستیم اما در امور داخلي اين كشور دخالت نمي نماييم.

وزير خارجه فلسطين تاكيد كرد: ما با ورود فلسطينيان به مسئله سوريه مانند آنچه در اردوگاه هاي فلسطيني درسوريه رخ داد، مخالفیم و معتقديم هدف از رخدادهاي اخير، كشاندن فلسطينيان به مسئله سوريه و واداركردن آنها به ايستادن در كنار يك طرف عليه طرف ديگر است. 

المالكي درباره آشتی فلسطينيان گفت: تلاش زيادي در اين زمينه صورت گرفته است و اميدواريم این تلاش ها ادامه داشته باشد.

Jm-29-13:30

پربیننده ترین خبرها