مرسی به فلسطین اشغالی دعوت شد

مرسی به فلسطین اشغالی دعوت شد
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 13:55

اويگدور ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي به صورت رسمً از محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي سفر به اسرائيل دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه مصری الاهرام، لیبرمن از سخنانی که مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز ایراد کرد، استقبال کرده است.

 

گفته می‌شود پیش از اظهارات لیبرمن، مقامات تل‌آویو به صورت مداوم با مقامات آمریکایی در تماس بوده‌اند تا آمریکایی‌ها را وادار به تحت فشار قرار دادن مرسی جهت سفر به سرزمین‌های اشغالی کند که این درخواست از طرف آمریکایی‌ها پذیرفته شده و پس از آن لیبرمن اقدام به علنی کردن دعوت خود از مرسی نموده است.

 

مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که مصر به همه معاهده های بین المللی خود پایبند است. معاهده صلح مصر با اسرائیل که در سال 1979 به امضا رسید، از آن جمله است. او همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی اخیر مصر در شبه جزیره سینا هیچ هدف خارجی ندارد و نباید نگرانی در این باره وجود داشته باشد.

 

وزیر امور خارجه رپیم صهیونیستی گفت که این سخنان یک رهبر مسئول است؛ آقای مرسی باید به اسرائیل بیاید و در دیدار با مقام‌های مسئول آن، این سخنان را به واقعیتی ملموس تبدیل کند.

 

لیبرمن که در حاشیه کنفرانسی برای قضات در تل آویو سخن می گفت افزود: "به نظر من صحبت‌های رئیس جمهور مصر با خبرگزاری رویترز، حاوی اشاره‌های با اهمیتی است. باید به آنها اهمیت داد و آنها را جدی گرفت."

 

هر چند که به نظر می‌رسد مرسی در شرایط فعلی تمایل ندارد که به سرزمین‌های اشغالی مسافرت کند، اما بر اساس عادت دیرینه صهیونیست‌ها در عدم رعایت تشریفات دیپلماتیک، دعوت وزیر امور خارجه از یک رئیس جمهور توهین رسمی به وی و مردم آن کشور محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها