تلاش اوباما برای دیدار نتانیاهو و مرسی

تلاش اوباما برای دیدار نتانیاهو و مرسی
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 14:06

روزنامه "يديعوت احرونوت" فاش كرد كه واشنگتن در تلاش مخفيانه براي بررسي امكان برگزاري ديداري ميان محمد مرسي رييس جمهور مصر با بنيامين نتانياهو نخست وزير يا شيمون پرز رييس رژيم صهيونيستي است.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، اين روزنامه عبري زبان تاكيد كرد كاخ سفيد در حال بررسي احتمال برگزاري ديداري در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك در اواخر ماه سپتامبر ، يا دعوت زمينه سازي دعوت از پرز براي سفر به قاهره است.

احرونوت در ادامه به نقل از يك مسئول اسرائيلي نوشت مسئولان آمريكايي اين طرح را با همتايان اسرائيلي خود در ميان گذاشتند و در حال بررسي اجرايي شدن اين طرح هستند.

اين مسئول اسرائيلي افزود: همه چيز به مرسي مربوط مي شود نه به هيچ كس ديگر. مشخص است كه نتانياهو مخالفتي با چنين ديداري نخواهد داشت و اوباما برگزاري چنين ديداري را به مثابه موفقيتي بزرگ براي خود خواهد دانست و از آن به عنوان دستاوردي تبليغاتي براي رقابت انتخاباتي خود بهره خواهد برد اما در اين كه مرسي با چنين ديداري موافقت كند ، شك و ترديدهايي وجود دارد.

اين در حالي است كه شماري از منافع آگاه در دفتر نخست وزير اسرائيل از هرگونه تماس آمريكايي ها براي برگزاري ديداري ميان مرسي با يكي از شخصيت هاي بلندپايه اسرائيلي اظهار بي اطلاعي كردند.

يديعوت احرونوت نوشته بود كه نتانياهو روز 26 سپتامبر آينده به نيويورك سفر خواهد كرد و انتظار مي رود كه در حاشيه مراسم افتتاحيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل ، با اوباما در نيويورك يا واشنگتن ديدار كند و اگر چنين ديداري ترتيب داده نشود ، نتانياهو به آمريكا سفر نخواهد كرد.

از سوي ديگر آويگدور ليبرمن وزير امورخارجه رژيم صهيونيستي از محمد مرسي رييس جمهور مصر براي سفر به تل آويو دعوت كرد.

ليبرمن گفت: قطعا ما اميدواريم كه به زودي شاهد استقبال مرسي از نمايندگان رسمي اسرائيل باشيم و مي‌خواهيم كه او با رسانه‌هاي اسرائيلي مصاحبه كند و مي‌خواهيم به عنوان مهمان شيمون پرز رييس جمهور اسرائيل به قدس بيايد.

پربیننده ترین خبرها