تصاویر.. مسابقه مارتون بزرگ در پایتخت سوریه

تصاویر.. مسابقه مارتون بزرگ در پایتخت سوریه
شنبه 9 تير 1397 - 00:33

دهها هزار نفر از شهروندان پایتخت سوریه در دو ماراتن که در مرکز دمشق برگزار شد، شرکت کردند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری شین هوا از دمشق، ماراتن دمشق با عناوین "دمشق ما را کنار یکدیگر جمع می کند" با هدف توجه بیشتر به افراد نیازمند شامل معلولان ویلچری و یا جوانان مبتلا به دیگر سندروم ها وهمچنین بازگرداندن صلح و شادی به سوری ها پس از اعلام امنیت در پایتخت و رهایی این شهر از دست شورشیان برگزار شده است.

این ماراتن از "بزرگراه مزه" در غرب دمشق آغاز و پس از عبور از میدان اموی، میدان اصلی پایتخت سوریه، به سوری پارک تشرین، از بزرگترین پارک های این کشور ادامه یافت.

گزارش ها از دمشق حاکی است، شرکت کنندگان در ماراتون توانستند با جلب نظر دیگر افراد عادی آنان را برای پیوستن به این رویداد ورزشی تشویق کنند.

این رویداد ورزشی سوریه از سوی وزیر گردشگری و همچنین با همکاری شماری از مسئولان و افراد محلی برگزار شد.

همچنین سه نفر از ورزشکاران ویلچری توانستند با شادی و شعف در میان گرمای سوزان تابستان زودتر از دیگر به خط پایان پارک تشرین برسند.

عبدالحکیم البکر، از برندگان ماراتن، هدف از برگزاری ماراتن را تشویق دیگران و همچنین افزایش توجه به نیازمندان و معلولان کشور توصیف کرد.

وی افزود، نه تنها شام (دمشق) بلکه همه شهرهای سوریه ما را کنار یکدیگر جمع می کند و حضور ساکنان مختلف پایتخت شامل مردمان عادی و افراد نیازمند در این رویداد ورزشی حاکی از آن است که ماراتن به هدف خود یعنی تقویت و بهبود کشور رسیده است.

علا عبدالسلام از دیگر ورزشکاران ویلچری معتقد است برگزاری ماراتن در شرایطی که پس از هفت سال جنگ و خشونت در کشور اکنون دمشق از محاصره شورشیان و نیروهای تروریست آزاد شده معنی و مفهوم خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ورزشی در زمانی انجام شد که آرامش و ایمنی به دمشق بازگشته است ابراز امیدواری کرد کشورش شاهد برگزاری رویدادها ورزشی و جشنواره های بیشتری باشد.

معائد منصور، سومین برنده ماراتن گفت: پیام این رویداد آن است که سوریه پس از گذشت سالها اکنون به پیروزی رسیده است.

وی افزود: با حضور در این ماراتن به همه اعلام می کنیم سوریه اکنون برنده جنگ است و زندگی به شرایط پیش از جنگ یعنی استقرار صلح و امنیت در این کشور بازگشته است.

به دنبال شکست تروریست های داعش در مناطق جنوب دمشق و دیگر گروههای شورشی در مناطق شرقی پایتخت سوریه، ارتش این کشور در 21 می استقرار امنیت و خروج شورشیان را در دمشق اعلام کرد.

به دنبال اعلام آزادی دمشق و بازگشت صلح و امنیت به پایتخت سوریه، شهروندان این کشور برای پاسداشت هفت سال جنگ ومقابله نیروهای ارتش با گروههای شورشی و از سوی دیگر دستاوردهای مهم نظامیان دمشق در مناطق مختلف با حضور در خیابان ها مراسم جشن و شادی به راه انداختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها