تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت در باره تحریم های نفتی آمریکا

تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت در باره تحریم های نفتی آمریکا
شنبه 9 تير 1397 - 10:24

رییس کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل کمیته مشترک قوای مجریه و مقننه برای بررسی خریداران نفتی و نحوه وصول وجوه حاصل از فروش نفت در دوران تحریم ها خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

فریدون حسنوند افزود: در این کمیته‌ که با هدف استفاده از ظرفیت های دولت و مجلس در دوران تحریم تشکیل شده نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت، کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس حضور دارند.
وی یادآور شد: در این کمیته با توجه به احتمال اعمال تحریم های نفتی از سوی آمریکا علیه ایران موضوعاتی چون تاکید بر اهلیت خریداران، نحوه وصول وجوه حاصل از فروش نفت، جایگزین های مطمئن برای فروش آن که با اصول و قوانین بین المللی همخوانی داشته باشد، فساد انگیز نبودن و ممانعت از سودجویی در این شرایط مورد بررسی قرار می گیرد.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کمیته مشترک دولت و مجلس پاسخگویی به بالاترین مقام در کشور پیش بینی شده است.
حسنوند خاطرنشان کرد: در این کمیته مشترک تقریبا تمام زوایا و موضوعاتی که در بخش تحریم های نفتی احتمال وقوع دارد، رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: این کمیته باید فعالیت‌های خود را با استفاده از تمام ظرفیت های موجود انجام دهد که در این صورت می‌تواند عامل موثری برای کاهش فشار تحریم ها و کمک به افزایش فروش نفت و درآمدهای نفتی باشد.
بنابر گزارش خانه ملت، رییس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که کمیته مشترک با استفاده از تجربیات گذشته و ارائه راهکارها میزان مشکلات در فروش نفت در دوران تحریم ها را کاهش می دهد، یادآور شد: جلسات این کمیته به صورت دائم و در فاصله زمانی نزدیک برگزار شده و اگر در بخشی به اجازه مجلس نیاز باشد این مجوز صادر می شود.

پربیننده ترین خبرها