پاسخ حکیم به سفیر آمریکا در باره اختلافات انتخاباتی در عراق

پاسخ حکیم به سفیر آمریکا در باره اختلافات انتخاباتی در عراق
شنبه 9 تير 1397 - 11:32

رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار "داگلاس سیلیمان" سفیر آمریکا در بغداد با وی، یادآور شد که عراقی ها خود توانایی مدیریت اختلافات و حفظ ثبات کشور را دارند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمیت عراق، سید عمار حکیم در این دیدار با تاکید بر اینکه گفتگو های سیاسی کنونی میان گروههای عراقی باید منافع ملی را بر منافع محدود و شخصی ترجیح دهد، عنوان کرد: بازگشت به جناح گیری ها و سهمیه بندی های فرقه ای به نفع ملت عراق نیست.
وی ادامه داد: ملت عراق مشتاق ورود به مرحله جدیدی هستند که باید دارای دولت و پارلمان فعال و تاثیر گذاری باشد که بتواند به آنان خدمت کند.
رئیس جریان حکمت ملی با اشاره به توانایی عراقی ها در مدیریت اختلافات خود با درایت و عقلانیت، افزود: ملت عراق با چنین ویژگی هایی به تفاهمات ملی دست پیدا می کند که حافظ ثبات عراق، و استقلال این کشور در تصمیم گیری ها است، و خواسته های شهروندان عراقی را برآورده می کند.
به گزارش ایرنا، گفتنی است موضوع سرنوشت نتایج انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت ماه و اعتراضات انجام شده به آن و احتمال تاخیر در تشکیل پارلمان و دولت جدید از مهمترین مسائل روز عراق است. 
همچنین بحران انتخابات و حواشی آن، همچنان مهمترین موضوعی است که ناظران را از تبعات سیاسی و امنیتی آن و اثرگذاریش بر اوضاع عمومی عراق نگران کرده است. 

پربیننده ترین خبرها