داستان قتل بن لادن تغییر کرد

داستان قتل بن لادن تغییر کرد
پنج‌شنبه 9 شهريور 1391 - 03:56

عضو سابق نيروهاي ويژه آمريکا در کتاب خود، داستان متفاوتي را از عمليات قتل بن لادن سرکرده گروه القاعده ارايه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مارک اووِن" در کتاب خود تحت عنوان "روزی که آسان نبود" تأکید کرد: "سرکرده القاعده هنگام ورود تیم عملیات ویژه به اتاقش، مرده بود".

"اووِن" که شخصا در این عملیات ویژه حضور داشت و به گفته خودش از اولین کسانی بود که وارد اتاق بن لادن شد، در کتاب خود نوشت: "نیروهای ویژه هنگام عبور از نرده های منزل این تروریست، صدای چند گلوله را شنیدند که از تفنگ دارای صدا خفه کن شلیک شد؛ آنها پس از ورود به اتاق، زنی را دیدند که بالای پیکر خون آلود که در حال جان دادن بود گریه می کرد .. گلوله به سر این تروریست اصابت کرده بود".

نویسنده این کتاب افزود که یکی از دوستانش به سینه اسامه بن لادن گلوله ای شلیک کرد، پس از آن تیم عملیات از مرگ سرکرده القاعده اطمینان یافتند .. همچنین در بازرسی از اتاق یک تفنگ ای کی 47 و یک قبضه سلاح ماکاروف یافته شد.

"اووِن" خاطرنشان کرد که بن لادن خود را برای دفاع آماده نکرده، و حتی فکر این درگیری به سرش نزده بود.

این داستان با اطلاعات رسمی منتشر شده در خصوص عملیات قتل بن لادن در پاکستان کاملا متفاوت است.

"اووِن" گفت که نزدیک منزل هدف تیراندازی قرار نگرفتند، و هیچگونه درگیری در جریان این عملیات صورت نگرفت.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا تأکید کرد "مارک اووِن" نام مستعار نویسنده کتاب است و نام واقعی او "مت بیسونت" است .. به گفته این شبکه بیسونت یکی از افراد یگان تاکتیکی نیروهای ویژه بود که در عملیات قتل بن لادن حضور داشت.

"تیم نایا" سخنگوی نیروهای عملیات ویژه تأکید کرده است که مؤلف این کتاب پیش از انتشار آن را به نظامیان ارایه نکرده است، و در صورت وجود اطلاعات محرمانه در خصوص جزئیات عملیات، مؤلف به دادگاه جنایی معرفی خواهد شد.

واشنگتن در مه 2011 اعلام کرد که نیروهای ویژه آمریکایی در عملیاتی محرمانه، اسامه بن لادن را در پاکستان به قتل رساندند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها