مشاط: پایان جنگ یمن به نفع طرف غربی و کارخانه‌های اسلحه سازی آنها نیست

مشاط: پایان جنگ یمن به نفع طرف غربی و کارخانه‌های اسلحه سازی آنها نیست
شنبه 9 تير 1397 - 23:09

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا سلاح‌های ائتلاف سعودی برای حمله به یمن را تامین می‌کنند، گفت که پایان جنگ یمن به نفع طرف آمریکایی و غربی و کارخانه‌های اسلحه سازی آنها نیست.

العالم - یمن

«مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرستاده ویژه وزارت خارجه سوئد به یمن و لیبی امروز شنبه در صنعاء با یکدیگر دیدار و درباره تحولات یمن بحث و تبادل نظر کردند.

مشاط گفت: طرف خارجی از جمله آمریکا و پشتیبانان ائتلاف متجاوز سعودی نمی‌خواهند صادرات سلاحشان و در نتیجه سرازیر شدن پول‌های هنگفت کشورهای خلیج فارس به خزانه آنها متوقف شود.

او گفت: منفعت این کشورها در ادامه حملات متجاوزانه و درد و رنج ملت یمن است و لذا هیچ راه حلی به نفع طرف آمریکایی نیست.

مشاط افزود: درباره بندر الحدیده با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت‌وگوی زیادی انجام دادیم و امیدواریم که تلاش‌های او در این زمینه مثمر ثمر واقع شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: به نماینده سازمان ملل در امور یمن طرح‌های مختلفی در راستای اعتماد سازی ارائه کردیم که بازگشایی فرودگاه صنعاء، رفع محاصره بندر الحدیده، تبادل اسرای دو طرف، آتش بس و توقف حملات هوایی مقابل توقف حملات موشکی، از جمله آن است.

مهدی مشاط گفت: اگر طرف‌های بین المللی در حل بحران یمن جدی باشند، باید به کشورهای متجاوز به یمن برای توقف تجاوزاتشان فشار بیاورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها