واکنش نماینده ایران در هیات عامل اوپک به توییت جدید ترامپ:

عربستان ظرفیت افزایش 2 میلیون بشکه نفت را ندارد

عربستان ظرفیت افزایش 2 میلیون بشکه نفت را ندارد
شنبه 9 تير 1397 - 23:20

نماینده ایران در هیات عامل اوپک به توییت جدید ترامپ واکنش نشان داد.

العالم _ ایران / اقتصادی

«حسن کاظم پور اردبیلی» نماینده ایران در هیات عامل اوپک شنبه شب در واکنش به درخواست 'دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان برای افزایش 2 میلیون بشکه نفت گفت: ریاض چنین ظرفیتی ندارد.

اردبیلی افزود: البته اگر عربستان چنین کاری کند، این در خواست به معنای دستور خروج این کشور از اوپک است.

وی گفت: 15 عضو سازمان اوپک هفته گذشته (یکم تیرماه) در صدو هفتاد و چهارمین نشست عادی این سازمان در وین تصمیم گرفتند توافق پیشین خود مبنی بر کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای و رساندن سقف تولید به 32 میلیون و 500 هزار بشکه حفظ کنند و تنها از مقدار کاهش تولید بیش از تعهد خود بکاهند و پایبندی خود به سقف تولید را به 100 درصد برسانند.

نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجشنبه هفتم تیرماه گفته بود: وزارت امورخارجه آمریکا اعلام می کند (تولید نفت اوپک) کم است و عربستان مدعی است، در ماه جولای (تیر/ مرداد)11 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند. متاسفانه باید بگویم هر دوی آن ها سازمان (اوپک)ما را به تمسخر گرفته اند. 

ترامپ روز شبه در حساب توئیتری خود نوشته است با سلمان درباره نیاز به افزایش تولید نفت خام در پی شرایط ناپایدار در ایران و ونزوئلا رایزنی و موافقت کرده است، احتمال می‌رود رقم این افزایش 2 میلیون بشکه در روز باشد.

البته خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، عربستان پیام منتشر شده در حساب توئیتری ترامپ، در موافقت ریاض برای افزایش تولید نفت را تایید نکرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها