استقبال دولت نجات ملی یمن از خروج مالزی از «ائتلاف عربی»

استقبال دولت نجات ملی یمن از خروج مالزی از «ائتلاف عربی»
يکشنبه 10 تير 1397 - 14:34

سخنگوی دولت نجات ملی یمن، ضمن استقبال از خروج مالزی از ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی، این تصمیم را شجاعانه توصیف کرد.

العالم- یمن 

 «عبدالسلام علی جابر» سخنگوی دولت نجات ملی یمن از تصمیم دولت مالزی مبنی بر خروج از «ائتلاف عربی» که یمنی‌ها آن را ائتلاف سعودی-آمریکایی می‌نامند، استقبال کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، اظهار داشت: این تصمیم دولت مالزی به رهبری «مهاتیر محمد» بیانگر رویکرد مسئولانه و حکیمانه [این نخست‌وزیر] در سیاست خارجه‌اش است و این موضع به نفع مالزی و رهبری آن است که به سیاست‌های متعادل و پخته شناخته می‌شود. این موضع شجاعانه مالزی در قبال ائتلاف متجاوز به یمن، در واقع غلبه منافع مالزی و امت اسلام بر هژمونی آمریکایی - صهیونیستی است.

جابر در ادامه تاکید کرد که تجاوزی که آمریکا علیه یمن با استفاده از همپیمانانش در خلیج فارس انجام می‌دهد، به وضوح تفاوت میان کسانی که به امت اسلام اهمیت می‌دهند و کسانی که به دشمنان آن می‌اندیشند و طرح‌های آنها را اجرا می‌کنند، برملا ساخت. کسی که دارای صفات انسانی و اخلاق اسلامی است نمی‌تواند در کنار ائتلاف آمریکایی - سعودی علیه یمن بماند و در اشغال کشوری مسلمان و قتل و محاصره میلیون‌ها نفر از ساکنان آن، شرکت کند.

سخنگوی دولت یمن از سایر کشورهای حاضر در ائتلاف سعودی علیه یمن خواست تا در مواضع خود بازنگری کنند و موضع شجاعانه مالزی را سرلوحه خود قرار دهند.

وی تاکید کرد که  این کشورها باید پیش از آنکه فرصتها از دست روند، در مقابل پروژه آمریکایی - صهیونیستی که هدف از آن نابودی وحدت امت اسلام و بازترسیم نقشه منطقه بر اساس معیارهای آمریکایی و هم سو با منافع رژیم صهیونیستی است، آگاه شوند. تجاوز به یمن بخشی از یک طرح استعماری به رهبری آمریکا و اسرائیل است که همه را نشانه گرفته است و کسی را مستثنی قرار نخواهد داد.

دولت جدید مالزی به ریاست مهاتیر محمد اخیرا گام‌هایی برای پایان دادن به حضور نیروهای خود در ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی برداشت و سرانجام پنجشنبه پیش (هفتم تیر)، محمد سابو وزیر دفاع این کشور، رسما خروج نظامیان مالزی از ائتلاف متجاوز به یمن را اعلام کرد.

وی تاکید کرد که  نیروهای نظامی مالزی آماده‌اند تا زمینه را برای خروج شهروندان این کشور از یمن در صورت بروز رویدادی غیرمترقبه فراهم سازند.

سابو تاکید کرد که مالزی خواستار روابطی خوب با همه به استثنای رژیم صهیونیستی است و کشورش به دنبال پایه‌ریزی روابطی جدید با عربستان و همچنین قطر است.

وزیر دفاع مالزی تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور در مدتی که در عربستان حضور داشتند نه در جنگ یمن شرکت کردند نه در عملیات علیه گروه تروریستی داعش و  از همان ابتدا سیاست بیطرفانه‌ای را در پیش گرفتند و گرایشی به هیچ تفکر ایدئولوژیک قدرتهای جهانی ندارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها