آغاز بکار اجلاس اتحادیه آفریقا در موریتانی با محوریت مبارزه با فساد

آغاز بکار اجلاس اتحادیه آفریقا در موریتانی با محوریت مبارزه با فساد
يکشنبه 10 تير 1397 - 18:16

سی‌ویکمین اجلاس اتحادیه آفریقا امروز در نواکشوت پایتخت موریتانی با حضور سران ۲۲ کشور آغاز بکار کرد.

العالم _ آفریقا

سی‌ویکمین اجلاس اتحادیه آفریقا امروز در نواکشوت پایتخت موریتانی با حضور سران ۲۲ کشور و با شعار «پیروزی در نبرد علیه فساد؛ خط‌مشی پایدار تا تحول آفریقا» آغاز بکار کرد.

سران ۲۲ کشور، معاونان و نخست‌وزیران و هیأت‌هایی از کشورهای آفریقایی در اجلاس موریتانی شرکت دارند.

موریتانی برای نخستین بار میزبان اجلاس آفریقایی است و حاضرین در این اجلاس به بررسی موضوعاتی چون مبارزه با فساد در قاره آفریقا، مبارزه با تروریسم، گسترش خشونت در مناطق پر تنش واقع در مرکز آفریقا و حمایت مالی از اتحادیه آفریقا خواهند پرداخت.

بررسی بحران لیبی و آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در لیبی پیش از پایان سال جاری از دیگر محورهای این اجلاس است.

در این اجلاس، برای نخستین بار گزارشی در خصوص حل منازعه بین مغرب و جبهه پولیساریو بر سر منطقه صحراء، ارائه می‌شود.

سازمان وحدت آفریقا در سال ۱۹۶۳ در اتیوپی با عضویت ۳۰ کشور با هدف آزادسازی قاره آفریقا از استعمار و از بین بردن عقب‌ماندگی اقتصادی تشکیل شد و پس از آن در سال ۲۰۰۲ در اجلاس دربان واقع در جنوب آفریقا تصمیم گرفته شد اتحادیه آفریقا تشکیل شود و سپس موسسات این اتحادیه اعم از ایجاد کمیساریا، پارلمان و شورای صلح و امنیت تکمیل شد.

رئیس‌جمهور موریتانی: آفریقا با چالش‌های بزرگ امنیتی مواجه است

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس‌جمهور موریتانی در افتتاحیه اجلاس امروز تأکید کرد که آفریقا با چالش‌های امنیتی بزرگی اعم از تروریسم، خشونت و افراط‌گری و تجارت مواد مخدر مواجه است که مانعی حقیقی در برابر توسعه پایدار است امری که مقابله جمعی و هماهنگی کشورهای آفریقایی برای مقابله با این چالش‌ها را می‌طلبد.

ابوالغیط: از اتحادیه آفریقا برای حفظ صلح و امنیت حمایت می‌کنیم

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب خواستار تشریک مساعی کشورها برای حل‌وفصل منازعات منطقه شد.

ابوالغیط تأکید کرد که اتحادیه عرب از تلاش همه کشورهای عضو اتحادیه آفریقا برای حفظ صلح و امنیت در قاره آفریقا حمایت خواهد کرد.

وی همچنین از موضع موریتانی و دیگر کشورهای آفریقایی در خصوص قضیه فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها