نیروی هوایی کویت به 28 جنگنده «اف-18» مجهز می‌شود

نیروی هوایی کویت به 28 جنگنده «اف-18» مجهز می‌شود
يکشنبه 10 تير 1397 - 18:21

نیروی هوایی کویت تا چندی دیگر به دو نوع جنگنده پیشرفته «اف-18» تک سرنشین و دو سرنشین مجهز می‌شود.

العالم - آسیا

شرکت آمریکایی «بوئینگ» قصد دارد در قراردادی 1.5 میلیارد دلاری 28 فروند جنگنده «اف-18» موسوم به «سوپر هورنت» برای نیروی هوایی کویت تولید کند.

 به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» کویت قصد دارد 22 فروند نوع تک سرنشین این هواپیما (نوع ای) و 6 فروند از مدل دو سرنشین این جنگنده پیشرفته را بخرد.

این قرارداد اولین بار در سال 2016 مطرح شد و از آن زمان در دستور کار بررسی در کنگره آمریکا قرار داشته است.

شرکت بوئینگ درحالی برنده مناقصه ساخت جنگنده‌های اف-18 برای کویت شده است که از دید تحلیلگران این اقدام خط تولید این پرنده پیشرفته را همچنان در شرکت بوئینگ باقی نگه می‌دارد.

علاوه بر کویت، هند، آلمان، فنلاند و سوئیس از مشتریان جنگنده اف-18 هستند.

نیروی دریایی آمریکا نیز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد 116 فروند از این نوع جنگنده را به ناوگان خود اضافه کرده و با تقویت آن‌ها تعداد ناوگان هوایی خود را به 480 فروند جنگنده برساند.

پیشتر «عبدالله الفوداری»  فرمانده نیروی هوایی کویت گفته بود: «سوپر هورنت یکی از بهترین راه‌حل‌های ما است. ما میراث‌دار جنگنده‌های اف-188 هستیم.»

فرمانده نیروی هوایی کویت با بیان این‌که یگان تحت فرماندهی او مهمترین نقش را در رفع تهدیدهای منطقه‌ای دارند، گفت: «باید اولویت‌ها را در نظر داشته و قابلیت‌های جدیدی به دست آوریم تا بتوانیم از پس این وضعیت (تهدیدهای بالقوه) نیز برآییم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها