انتقال 50 تُن دارو از ایران به عربستان

انتقال 50 تُن دارو از ایران به عربستان
دوشنبه 11 تير 1397 - 08:47

امسال بیش از 400 قلم دارو از جمله داروهای تخصصی، دیابت و مسکن‌های متنوع به وزن 50 تُن برای حجاج کشورمان از ایران به عربستان منتقل می‌شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

بر اساس اعلام عربستان تمامی کشورهای شرکت‌کننده در کنگره عظیم حج باید داروهای مورد نیاز برای حجاج خود را از ۱۵ شوال تا ۱۵ ذی‌القعده به این کشور منتقل کنند و پس از این زمان امکان انتقال دارو برای کشورها وجود ندارد.

بر همین اساس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت با برنامه‌ریزی انجام شده هفته گذشته مقداری داروی مورد نیاز را بسته‌بندی و بارگیری کرده بود که در روزهای گذشته این داروها به عربستان منتقل شد.

در این بار علاوه بر داروهای مورد نیاز برای درمان حجاج در بیمارستان‌ها، درمانگاه و هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی، تجهیزات پزشکی نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۴۰۰ قلم دارو از جمله داروهای تخصصی، دیابت و مسکن‌های متنوع در این بسته‌ها وجود دارد تا در صورت نیاز زائران، با تجویز پزشکان اعزامی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

به گفته عظیمی مدیر تدارکات دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت داروهای منتقل شده به عربستان حدود ۵۰ تُن وزن دارد که در مراکز پزشکی ایران در عربستان انتقال می‌یابد.

امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی به حج مشرف می‌شوند که اولین گروه زائران ۲۷ تیرماه به عربستان اعزام خواهند شد. همچنین با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته طبق سال‌های گذشته تیم پزشکی ایران که شامل بیش از ۵۰۰ پزشک زن و مرد است، یک هفته قبل از آغاز اعزام‌ها به عربستان مشرف می‌شوند تا علاوه بر ساماندهی داروها در مکان‌های مشخص جانمایی شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها