نخست‌وزیر اردن: اجازه ورود آوارگان بیشتر را نمی‌دهیم

نخست‌وزیر اردن: اجازه ورود آوارگان بیشتر را نمی‌دهیم
دوشنبه 11 تير 1397 - 09:48

نخست‌وزیر اردن با اشاره به اینکه مرزهای این کشور کاملا تحت کنترل است، تأکید کرد که هرگز اجازه ورود آوارگان بیشتر سوری به خاک این کشور را نخواهد داد.

العالم- اردن

«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن می‌گوید که «ما بین حمایت از مرزها و جامعه خود و انجام وظیفه ارسال کمک‌های غذایی و پناه دادن به برادران سوری در داخل خاک سوریه توازن ایجاد می‌کنیم».

الرزاز در جریان بازدید از مرز‌های شمالی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حکمت و درایت بحران سوریه حل شود و ثبات و امنیت به این کشور همسایه بازگردد.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، الرزاز در پاسخ به سوالی درباره ورود آوارگان سوری به اردن با تأکید بر اینکه اردن هرگز اجازه ورود آوارگان سوری را نخواهد داد، گفت: «تهدید امنیتی وجود دارد به طوری که نمی‌توان تشخیص داد که کدام یک از شهروندان سوری بی‌دفاع وبی‌خطر هستند، ما پیش از این با چنین سناریویی مواجه شدیم و اکنون نمی‌خواهیم این سناریو تکرار شود».

نخست‌وزیر اردن افزود که «ما از شهروندان سوری در خاک سوریه حمایت خواهیم کرد و مرزهای ما باز اما تحت کنترل امنیتی است و در صورت نیاز شهروندان سوری برای درمان به بیمارستان‌های اردن انتقال داده خواهند شد».

در همین ارتباط «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن چند روز پیش نیز با اشاره به اینکه شمار آوارگان سوری در این کشور به بالاترین حد ممکن رسیده است، تأکید کرد که اردن دیگر توان میزبانی از آوارگان سوری را ندارد.

الصفدی همچنین پس از دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت که اردن تماس‌های مستمری برای توقف درگیری‌ها در جنوب سوریه برقرار کرده است.

وی در صفحه توئیتر خود نیز نوشت که حدود 1.3 میلیون آواره سوری در اردن اقامت دارند و امان در حال هماهنگی با سازمان ملل در خصوص جنوب سوریه است.

پربیننده ترین خبرها