تلاش کره جنوبی برای در اختیار گرفتن ساخت اولین پروژه اتمی سعودی ها

تلاش کره جنوبی برای در اختیار گرفتن ساخت اولین پروژه اتمی سعودی ها
دوشنبه 11 تير 1397 - 11:47

دولت کره جنوبی خبر داد درصدد است اولین پروژه اتمی عربستان سعودی را برای یکی از شرکت‌های دولتی این کشور بگیرد تا برای دومین بار در یک پروژه اتمی در غرب آسیا حضور داشته باشد.

العالم _ آسیا

دولت کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد برای افزایش شانس یک شرکت کره‌ای به منظور به دست آوردن پروژه اتمی عربستان سعودی تلاش می‌کند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، عربستان سعودی برای اولین پروژه اتمی خود پنج کشور شامل آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و کره جنوبی را در نظر دارد که به گفته «پایک اون-گیو» وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی رقابتی میان این پنج کشور برای به دست آوردن پروژه وجود دارد. 

وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی افزود «پروژه اتمی عربستان سعودی برای صادرات اتمی کره جنوبی بسیار مهم است».

یونهاپ همچنین نوشت، این توافق دومین شانس برای کره جنوبی است تا در بازار غرب آسیا حضور یابد. پیش از این در سال ۲۰۰۹ میلادی کره جنوبی در امارات قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری برای یک پروژه اتمی منعقد کرده بود.

عربستان سعودی قصد دارد دو رآکتور اتمی با قابلیت تولید ۲.۸ گیگاوات نیرو تا سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی کند. عربستان سعودی درصدد است، از این پس کمتر از نفت خام استفاده کرده و انرژی اتمی و انرژی‌های تجدیدپذیر را جایگزین نفت کند.

فارس

پروژه اتمی عربستان سعودی ساخت ۱۶ راکتور تا ۲۰ یا ۲۵ سال آینده است که هزینه‌ای بیش از ۸۰ میلیارد دلار خواهد داشت. سعودی‌ها قصد دارند ۱۵ درصد از نیروی مورد نیاز این کشور را تا سال ۲۰۴۰ از رآکتورهای اتمی تهیه کند. 

پربیننده ترین خبرها