ساندی تایمز:

حمله جنگنده انگلیسی به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی مرز اردن و عراق

حمله جنگنده انگلیسی به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی مرز اردن و عراق
دوشنبه 11 تير 1397 - 16:36

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد نیروی هوایی بریتانیا اخیرا با شلیک موشک به مواضع ارتش سوریه، یک افسر ارتش را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کردند.

العالم - سوریه

روزنامه انگلیسی تایمز روز یکشنبه (دیروز) نوشت که نیروی هوایی بریتانیا مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده است.

به نوشته ساندی تایمز، یک جت جنگنده تایفون، یک بمب هدایت لیزری حدودا ۲۳۰ کیلوگرمی را ماه گذشته  نزدیک مرز عراق، سوریه و اردن پرتاب کرد.

در نتیجه بمباران جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگیلس، یک افسر ارتش سوریه کشته شد و هفت نفر دیگر مجروح شده بودند. 

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که یک گروه مستقر در بریتانیا است، گزارشی درباره انفجارهایی در بیابانی در التنف ارائه کرده بود.

التنف پایگاهی نظامی است که به صورت غیرقانونی و اشغال شده در اختیار آمریکا و انگلیس است که برای آموزش یک گروه از معارضان سوری که مدعی مبارزه با داعش هستند، استفاده می‌شود. 

تایمز در ادامه نوشت،‌ این حمله اولین اقدام نظامی بریتانیا برای مبارزه با نیروهای ارتش سوریه از ماه آوریل تاکنون است. در ماه آوریل ائتلافی غربی به بهانه مقابله با حمله شیمیایی حکومت سوریه علیه غیرنظامیان در این کشور حملاتی را در سوریه انجام داده بود.

این روزنامه انگلیسی نوشت، انگلیس این بمب را پرتاب کرد چون فکر می‌کرد نیروهای سوریه در تلاش برای رسیدن به پایگاه التنف بودند. آمریکا منطقه‌ای حدود ۵۴ کیلومتر اطراف پایگاه التنف را منطقه خود می‌دانند و به نیروهای سوری هشدار داده‌اند به این منطقه ورود نکنند.

تروریست‌های داعش از سال ۲۰۱۱ تا کنون با حمایت‌های مالی و نظامی غرب در سوریه حضور دارند و زیرساخت‌های این کشور را تخریب کرده‌اند. ائتلاف غربی به بهانه مبارزه با داعش حضور نظامی در سوریه دارد و بارها مخالفت خود را با ادامه ریاست جمهوری بشار اسد که رئیس جمهور منتخب مردم سوریه است، نشان  داده است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها