سفیر سوئد در سازمان ملل:

سفر روحانی به اروپا برای حفظ برجام موثر است

سفر روحانی به اروپا برای حفظ برجام موثر است
سه شنبه 12 تير 1397 - 01:01

سفیر سوئد در سازمان ملل متحد می گوید که سفر رئیس جمهوری ایران به سوئیس و اتریش به عنوان کشورهای اروپایی در ارتقای درک متقابل و همچنین حفظ برجام موثر و مثبت است.

العالم-اروپا

اولوف اسکوگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشورهای اروپایی خواهان حفظ و تداوم برنامه جامع اقدام مشترک هستند و تلاش می کنیم این توافق بین المللی باقی بماند.

وی برجام را برای ثبات منطقه و جهان و همچنین رژیم منع گسترش سلاح هسته ای مهم دانست و تاکید کرد این توافق هسته ای باید ادامه یابد اما نگرانی هایی هم درباره مسایل حقوق بشری و همچنین فعالیت های منطقه ای ایران داریم که این دیدارها می تواند مفید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه به سوئیس رفت و در فرودگاه بین المللی زوریخ مورد استقبال رسمی «الن برسه» رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.

دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری سوئیس، دیدار با ایرانیان مقیم و نیز امضای اسناد همکاری در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مهمترین برنامه های روحانی در سفر به این کشور اروپایی است.

رئیس جمهوری ایران عصر سه شنبه سوئیس را به منظور دیدار رسمی با رئیس جمهوری و صدراعظم اتریش به مقصد وین ترک خواهد کرد.

رئیس جمهوری پیش از عزیمت به سوئیس گفت: اروپا امروز با صدای بلندتری با یک جانبه گرایی آمریکا مخالفت و با لحن صریح تری برای همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی با ایران و کشورهای مهم و تاثیرگذار اعلام آمادگی می کند.

اگرچه وزارتخارجه آمریکا همزمان با سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به دو کشور اروپایی با برگزاری نشست خبری درباره ایران کوشید تا با تکرار آنچه که در یکسال گذشته گفته اند، فضای تبلیغاتی و رسانه ای را به سوی تحریم های ایران سوق دهد تا شاید اهمیت این سفر را کم رنگ کنند اما حسام الدین آشنا سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهوری سوئیس خود برای استقبال از رئیس جمهوری ایران به فرودگاه آمد تا پیام احترام آمیز اروپا به ایران را به جهان مخابره کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها